Yılda 20 milyar dolar! Bakan Kacır Türkiye’nin Ar-Ge yatırımlarını açıkladı

Yılda 20 milyar dolar! Bakan Kacır Türkiye’nin Ar-Ge yatırımlarını açıkladı

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Take Off Girişim Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin Ar-Ge harcamalarının son 22 yılda 1,2 milyar dolardan 20 milyar dolara yükseldiğini ve Ar-Ge insan kaynağının 29 binden 310 bine çıktığını açıkladı. Zirvede teknoloji girişimleri ve yatırımcılar buluştu.

Bu yıl 8’incisi düzenlenen Take Off Girişim Zirvesi, İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını ziyaretçilere açtı. Zirvenin açılışına Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, İstanbul Valisi Davut Gül, bakanlar, milletvekilleri ve çok sayıda girişimci katıldı. Anadolu Ateşi Dans Topluluğu’nun gösterisinin ardından açılış konuşmasını yapan Bakan Kacır, zirvenin bölgenin en büyük girişimcilik platformu hâline geldiğini söyledi.

AR-GE HARCAMALARI VE İNSAN KAYNAĞI

Bakan Kacır, son 22 yılda Türkiye’nin Ar-Ge ve inovasyon kapasitesinde büyük bir artış yaşandığını vurguladı:

  • 22 yıl önce yılda 1,2 milyar dolar olan Ar-Ge harcaması, bugün 20 milyar dolara çıktı.

  • Ar-Ge insan kaynağı 29 binden 310 binin üzerine çıktı.

  • Teknopark sayısı 2’den 113’e yükseldi ve teknoloji şirketlerinin sayısı 56’dan 12 bine çıktı.

Kacır, “Bu gelişmeler Türkiye’de teknoloji girişimlerinin doğmasını ve küreselleşmesini hızlandırıyor” dedi.

TEKNOLOJİ GİRİŞİMLERİNE YATIRIM

Bakan, Türkiye’de teknoloji girişimlerine yapılan yatırımların son 5 yılda önemli bir artış gösterdiğini ifade etti:

  • Önceki dönemlerde yılda 80-90 milyon dolar olan yatırım, şimdi yılda 1 milyar doların üzerine çıktı.

  • Fonların fonu ve eş finansman mekanizmaları ile girişim sermayesi destekleri büyütüldü.

Bakan Kacır, “Take Off’ta dünyanın dört bir yanından gelen parlak fikirler yatırımcılarla buluşuyor. Türkiye’nin yıldızı girişimcilik dünyasında parlamaya devam edecek” dedi.

ZİRVEYE ULUSAL VE ULUSLARARASI KATILIM

Zirveye 40’tan fazla ülkeden 500’den fazla girişim ve 260’tan fazla yatırımcı katıldı. İspanya, Bangladeş, Kuzey Makedonya ve Özbekistan gibi ülkeler, pavilyonlarla kendi ekosistemlerini tanıtarak zirveye güçlü bir uluslararası boyut kazandırdı.

YENİ İŞ BİRLİĞİ MODELİ: EXECUTIVE LOUNGE

Bu yıl ilk kez uygulanan “Executive Lounge” alanı, katılımcılara verimli ve hedefli iş birliği görüşmeleri yapma imkânı sundu. 2024’te gerçekleştirilen 557 planlı görüşmenin ardından 2025’te daha yoğun etkileşim sağlanması hedefleniyor.

"Yılda 20 milyar dolar! Bakan Kacır Türkiye’nin Ar-Ge yatırımlarını açıkladı" haberi, 10 Aralık 2025 tarihinde yazılmıştır. 10 Aralık 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

Kaynak:İHA

Ayla Karadere Editör

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.