Kredi kartı kullananlar dikkat: Komisyonlar yüzde 4'e dayandı, esnaf da tüketici de zor durumda

Kredi kartı kullananlar dikkat: Komisyonlar yüzde 4'e dayandı, esnaf da tüketici de zor durumda

POS cihazlarında uygulanan kredi kartı komisyonlarının yüzde 4’e çıkması, hem esnafı hem tüketiciyi zorluyor. Artan maliyetler ürün fiyatlarına yansıdı.

Kredi kartıyla yapılan alışverişlerde yeni bir kriz yaşanıyor. Bankaların POS cihazlarında uyguladığı komisyon oranlarını artırması, piyasada büyük yankı uyandırdı. Özellikle bazı bankaların komisyon oranlarını yüzde 4 seviyesine kadar çıkarması, esnafın maliyetlerini doğrudan etkilerken, bu durum fiyat etiketlerine de yansıdı.

Restoran, mağaza ve hizmet sektöründeki işletmeler artık kartla yapılan her ödemeden ciddi kesintilerle karşı karşıya kalıyor. Bu da birçok esnafı zor durumda bırakıyor. Show Haber’e konuşan bazı işletme sahipleri, komisyon oranlarının yüzde 3 ila 4 arasında değiştiğini, hatta kendi hesaplarına para aktarırken dahi kesinti yaşadıklarını belirtti.

MALİYET ARTIŞI TÜKETİCİYE YANSIYOR

Artan komisyon bedelleri, işletmelerin kâr marjını düşürürken fiyatlara da doğrudan etki ediyor. Esnaflar, yükselen maliyeti karşılayabilmek için ürün ve hizmet fiyatlarını artırmak zorunda kaldıklarını ifade ediyor. Bu durum, doğrudan tüketicinin cebine yansıyor.

Tüketiciler, bu süreçte hem kredi kartı kolaylığından faydalanmak isterken hem de artan fiyatlarla karşı karşıya kalmaktan şikayetçi. Hem alıcı hem satıcı tarafında memnuniyetsizlik büyürken, komisyon oranlarının tekrar gözden geçirilmesi çağrıları da artıyor.

"Kredi kartı kullananlar dikkat: Komisyonlar yüzde 4'e dayandı, esnaf da tüketici de zor durumda" haberi, 10 Haziran 2025 tarihinde yazılmıştır. 10 Haziran 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.