Borsa İstanbul Haftayı Düşüşle Kapattı: İşte En Çok Kazandıranlar

Borsa İstanbul’da BİST 100 endeksi haftayı yüzde 2,62 düşüşle 10.858 puandan kapattı. Enflasyon verilerinin beklentiyi aşması ve ABD’de hükümetin kapanması piyasaları sarstı. İşte en çok yükselen ve düşen hisseler…
Borsa İstanbul'da (BİST) geçen hafta, piyasa beklentilerini aşan yüksek enflasyon verileri ve ABD'de hükümetin kapanması gibi küresel risklerin etkisiyle hareketli ve düşüş eğilimli geçti. BİST 100 endeksi, haftayı yüzde 2,62 kayıpla 10.858 puandan tamamlayarak kritik 11.000 seviyesinin altına sarktı.
ENFLASYON BEKLENTILERI AŞARAK SATIŞ BASKISINI ARTIRDI
Eylül ayına ait Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) verisinin aylık yüzde 3,23 olarak açıklanması, piyasa beklentisi olan yüzde 2,5'in üzerinde gerçekleşti. Bu oranla yıllık enflasyon yüzde 33,29'a yükselerek son dokuz ayın zirvesini gördü. Özellikle eğitim, gıda ve ulaştırma kalemlerindeki fiyat artışları dikkat çekerken, verilerin ardından borsada satış baskısı belirginleşti. BİST 100 endeksi, tek başına cuma günü yüzde 2,02 değer kaybederek 11.000 puanın altına indi.
HAFTANIN EN ÇOK KAZANDIRAN VE KAYBETTIREN HISSELERI
BİST 100 endeksinde haftalık bazda yatırımcısına en çok kazandıran hisseler arasında GENIL (yüzde 12,24 artışla 197,10 TL), ECILC (yüzde 11,12 artışla 92,40 TL) ve CWENE (yüzde 11,08 artışla 25,06 TL) yer aldı.
Haftanın en çok düşen hisseleri ise büyük değer kayıpları yaşadı. Başta DSTKF (yüzde -31,11 ile 567,00 TL) olmak üzere, ENERY (yüzde -15,63 ile 8,80 TL) ve SASA (yüzde -15,23 ile 3,34 TL) yatırımcılarına en çok kaybettirenler oldu.
"Borsa İstanbul Haftayı Düşüşle Kapattı: İşte En Çok Kazandıranlar" haberi, 04 Ekim 2025 tarihinde yazılmıştır. 04 Ekim 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.