Yargıtaydan işçilere flaş müjde: İzinden önce ücret ödemeyen işveren cezasız kalmayacak

İş Kanunu'na göre işverenler, çalışanlarına yıllık izin ücretini izne çıkmadan önce ödemekle yükümlü. Bu yükümlülüğün yerine getirilmemesi durumunda, işçi haklı nedenle istifa ederek kıdem tazminatına hak kazanabiliyor. Yargıtay’ın verdiği son karar da bu hakkı bir kez daha teyit etti.
4857 sayılı İş Kanunu’nun 57. maddesi, işverenin işçiye yıllık izin ücretini izne başlamadan önce peşin veya avans olarak vermesini zorunlu kılıyor. Ancak birçok iş yerinde bu uygulamanın ya bilinmediği ya da kasıtlı olarak ihlal edildiği belirtiliyor.
UZMANDAN ÖNEMLİ UYARI: KIDEM TAZMİNATI HAKKI DOĞAR
Sosyal Güvenlik Uzmanı Prof. Dr. Cem Kılıç, NTV’ye yaptığı açıklamada, "İşveren yıllık izin ücretini zamanında ödemezse, çalışan haklı fesih hakkını kullanabilir ve kıdem tazminatını talep ederek işten ayrılabilir" ifadelerini kullandı.
YARGITAY’IN EMSAL NİTELİĞİNDEKİ KARARI
Yargıtay 9. Hukuk Dairesi’nin 2025/2487 sayılı kararında, yıllık izin ücretini izne çıkmadan önce ödemeyen işverenin haksız bulunduğu ve çalışanın kıdem tazminatına hak kazandığı açıklandı. Kararda ayrıca, işçinin ödeme talep etmesine gerek olmadığı vurgulandı.
İŞVERENİN SAVUNMASINA YARGITAY RET
Bazı işverenlerin, işçinin önceki yıllarda da peşin ödeme almadığı savunması ise Yargıtay tarafından kabul edilmedi. Kararda, zamanında ödeme yapılmamasının haklı fesih nedeni sayıldığı ve kötü niyetli kullanılmadığına dikkat çekildi.
İşverenlerin yıllık izin ücretini zamanında ödememesi, çalışan açısından iş akdinin feshi ve kıdem tazminatı talebi için güçlü bir gerekçe oluşturuyor.
"Yargıtaydan işçilere flaş müjde: İzinden önce ücret ödemeyen işveren cezasız kalmayacak" haberi, 14 Temmuz 2025 tarihinde yazılmıştır. 14 Temmuz 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.