Uzmanlar Uyarıyor: Eminönü'ne paralı giriş Çözüm Olmayabilir

İstanbul'da trafik sıkışıklığını azaltmayı hedefleyen "Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması" uygulaması tartışma yarattı. Uzmanlar, altyapı eksikliklerine dikkat çekerek daha etkili çözümler öneriyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) "Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması" uygulamasını hayata geçirme planı, tartışmalara yol açtı. Londra, Stockholm ve New York gibi dünya şehirlerinde başarıyla uygulanan bu yöntemin, İstanbul için uygun olmadığını savunan uzmanlar, mevcut altyapı sorunlarına dikkat çekti.
PİLOT BÖLGELER SEÇİLDİ
Eminönü ve Kadıköy’ün pilot bölge olarak belirlendiği proje, İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUP) kapsamında geliştirildi. Ancak trafik uzmanları ve kent planlamacıları, bölgedeki toplu taşıma altyapısının ve yaya yollarının yetersizliği nedeniyle bu uygulamanın İstanbul’un trafik sorununa çözüm getiremeyeceği görüşünde birleşiyor.
"ALT YAPI YETERSİZ"
İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaştırma ve İnşaat Mühendisliği Kurucu Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, projenin altyapı eksiklikleri nedeniyle etkisiz kalacağını belirterek şunları söyledi:
"Bu uygulama teorik olarak trafik talebini azaltabilir, ancak İstanbul’da raylı sistem kapasitesinin yetersiz olması büyük bir engel. Eğer bu bölgeler yüksek kapasiteli toplu taşımaya bağlanmazsa, uygulama hedefine ulaşamaz."
"KONFORDAN VAZGEÇMEYİZ"
Araç sahiplerinin yüksek ücretler ödemeye hazır olduğunu ve bu nedenle araç kullanımından vazgeçmeyeceğini savunan Ilıcalı, çözüm önerisi olarak şunları ekledi:
"Tek yolculu özel araçlar, sıkışıklığın temel sebebi. Otoyollarda toplu ulaşıma özel şeritler ya da üçten fazla yolculu araçlar için ayrı şeritler ayırmak, daha etkili bir çözüm olabilir."
"İSTANBUL'UN KOŞULLARINA UYGUN DEĞİL"
Mimar Sinan Genim ise İstanbul’daki yaya yolları ve otopark eksikliği nedeniyle uygulamanın verimli olmayacağını ifade etti:
"Bu tür projelerin uygulandığı şehirler genellikle düz ve geniş kaldırımlara sahip. İstanbul’da bırakın yürümeyi, araç park edecek alan bile yok. Önce altyapıyı geliştirin, sonra bu tür uygulamalara geçin."
UZMANLAR NE ÖNERİYOR?
Uzmanlar, fiyatlandırma yerine şu çözümleri öneriyor:
- Toplu taşıma altyapısının güçlendirilmesi
- Yaya yollarının iyileştirilmesi
- Otoyollarda toplu taşıma ve çok yolculu araçlar için özel şeritler oluşturulması
- Kent genelinde otopark kapasitesinin artırılması
"Uzmanlar Uyarıyor: Eminönü'ne paralı giriş Çözüm Olmayabilir" haberi, 04 Aralık 2024 tarihinde yazılmıştır. 04 Aralık 2024 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.