TÜİK açıkladı: İşte Kasım ayının en çok kazandıran yatırım araçları

TÜİK verilerine göre Kasım 2025’te yatırımcısına en yüksek aylık reel getiri mevduat faizinden geldi. Altın, 3, 6 ve 12 aylık dönemlerde yatırımcısına en çok kazandıran araç oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Kasım 2025’e ait “Finansal Yatırım Araçlarının Reel Getiri Oranları” bültenini yayımladı. Verilere göre, aylık bazda yatırımcısına en yüksek reel kazancı sağlayan araç, hem Yİ-ÜFE hem de TÜFE ile hesaplandığında brüt mevduat faizi oldu. Mevduat faizinde reel getiri Yİ-ÜFE’ye göre yüzde 2,21, TÜFE’ye göre ise yüzde 2,18 olarak kaydedildi.
Kasım ayında altın ve Euro yatırımcısına kaybettirirken; Devlet İç Borçlanma Senetleri (DİBS), BİST 100 ve Amerikan Doları sınırlı da olsa reel getiri sağladı. Yİ-ÜFE ile indirgendiğinde DİBS yüzde 1,89, BİST 100 yüzde 0,50 ve dolar yüzde 0,26 getiri sağlarken, altın yüzde 0,41 ve Euro yüzde 0,45 oranında değer kaybetti. TÜFE bazında ise DİBS yüzde 1,86, BİST 100 yüzde 0,47 ve dolar yüzde 0,23 ile yatırımcısını memnun ederken, altın ve Euro sırasıyla yüzde 0,44 ve 0,48 kayıp yaşattı.
3 aylık değerlendirmede ise altın yatırımcısına zirve kazanç sağladı. Yİ-ÜFE’ye göre yüzde 23,52, TÜFE’ye göre ise yüzde 21,53 oranlarında getiri sağlayan altını, BİST 100 endeksi en çok kaybettiren araç olarak öne çıktı.
6 aylık ve yıllık değerlendirmelerde de altın liderliğini sürdürdü. Altı aylık periyotta altın, Yİ-ÜFE ile yüzde 23,30, TÜFE ile yüzde 22,74 kazandırırken, dolar en çok kaybettiren araç oldu. Yıllık değerlendirmede ise altın Yİ-ÜFE ile yüzde 47,77, TÜFE ile yüzde 43,44 ile yatırımcısına en yüksek reel getiriyi sunan yatırım aracı oldu. Aynı dönemde mevduat faizi, DİBS ve Euro da yatırımcısına pozitif getiriler sağlarken, BİST 100 ve dolar kayıp verdi.
"TÜİK açıkladı: İşte Kasım ayının en çok kazandıran yatırım araçları" haberi, 08 Aralık 2025 tarihinde yazılmıştır. 08 Aralık 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.