Tesla, otopilot davasında ilk kez suçlu bulundu: 243 milyon dolar tazminat

ABD'de jüri, Tesla'yı otopilot sistemi nedeniyle yaşanan ölümcül kazada ilk kez kusurlu buldu. Şirket 243 milyon dolar tazminata mahkûm edildi. Detaylar haberimizde
ABD’de jüri, 2019 yılında yaşanan ölümcül kazada Tesla'nın "otopilot" adlı sürücü destek sistemini yüzde 33 oranında kusurlu buldu. Florida'nın Key Largo bölgesinde meydana gelen olayla ilgili görülen davada, elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın 243 milyon dolar tazminat ödemesine karar verildi. Bu karar, şirketin otopilot sistemi nedeniyle suçlu bulunduğu ilk dava olarak kayıtlara geçti.
Miami Federal Mahkemesi’nde görülen davada jüri, Tesla’nın otopilot sisteminin kazada kısmi sorumluluğu olduğunu belirtti. Ancak kazada aracın sürücüsü George McGee de yüzde 67 oranında kusurlu bulundu. Mahkeme kayıtlarına göre McGee’nin kazadan önce cep telefonuyla meşgul olduğu ve dikkatinin dağılmış olduğu tespit edildi.
2019’daki kazada, Tesla marka otomobil, gece gökyüzünü izlemek için yolda duran 22 yaşındaki Naibel Benavides Leon ve erkek arkadaşı Dillon Angulo’ya çarpmıştı. Leon olay yerinde hayatını kaybederken, Angulo yaralanmıştı.
Tesla’nın otomatik sürüş teknolojisine ilişkin bugüne kadarki ilk suçlu bulunma kararı, şirketin hukuki sorumluluğu açısından önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor. Kararın, Tesla hisselerine nasıl yansıyacağı ve diğer benzer davalar için emsal teşkil edip etmeyeceği ise ilerleyen günlerde netlik kazanacak.
"Tesla, otopilot davasında ilk kez suçlu bulundu: 243 milyon dolar tazminat" haberi, 02 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 02 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.