Starbucks'ın Büyüme Freni, ABD'deki Geliştiricileri Zarara Uğrattı

ABD genelinde yeni mağaza açılışlarını durduran Starbucks, birçok geliştiriciyi milyonlarca dolarlık zararla baş başa bıraktı. Şirketin ani kararları bazı ortaklarla davalık olmasına yol açtı.
Dünyanın en büyük kahve zinciri Starbucks, ABD’deki agresif büyüme planlarını yavaşlatma kararı alarak yüzlerce mağazasını kapattı. Artan işletme maliyetleri ve düşen satışlar nedeniyle alınan bu karar, şirketle uzun yıllardır çalışan emlak geliştiricilerini kızdırdı ve büyük zararlara yol açtı.
YATIRIMCILAR ZARAR GÖRDÜ: "BIR DAHA ASLA ÇALIŞMAM"
Birçok yatırımcı, Starbucks’ın projelerden son anda çekilmesi nedeniyle ciddi mali kayıplar yaşadığını ifade ediyor. Growth Property Group yöneticisi Max Ullman, tepkisini "Bir daha asla Starbucks’la çalışmam. Bu süreçte bir fincan kahvesini bile içemedim" sözleriyle dile getirdi.
2024 yılında ABD’de en hızlı büyüyen zincir konumunda olan Starbucks'ın bu yıl bazı geliştiricilerle anlaşmazlıklar yaşadığı belirtiliyor. Emlak danışmanı Patrick Luther, "Çok sayıda geliştirici artık Starbucks’la iş yapmak istemiyor" diyerek sektördeki güven kaybına dikkat çekti. Bazı projelerde yatırımcıların milyonlarca dolarlık yatırımlarının riske girdiği öğrenildi. Phoenix merkezli CenterPointe CRE’den Clint Jameson, "Umarım Starbucks, geliştiricilere adil çıkış yolları sunar" çağrısında bulundu.
Şirketin bazı geliştiricilerle yaşadığı anlaşmazlıklar mahkemeye de taşındı. Arsh Investments adlı şirket, Starbucks’ın sözleşme ihlaliyle projeden çekildiğini iddia ederek dava açtı. Yaşanan bu gerginliğe rağmen CEO Brian Niccol, alınan bu adımların "Starbucks’ı daha kuvvetli ve dirençli hale getireceği" açıklamasını yaptı.
"Starbucks'ın Büyüme Freni, ABD'deki Geliştiricileri Zarara Uğrattı" haberi, 22 Ekim 2025 tarihinde yazılmıştır. 22 Ekim 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.