Şimşek açıkladı: Güneydoğu için 1,55 milyar euroluk kredi!

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen bölgelerin altyapısını güçlendirmek amacıyla 1,55 milyar euroluk kredi temin edildiğini açıkladı. Şimşek, 2025 yılında demir yolu sektörüne sağlanan dış finansmanın toplam 4,2 milyar euroya ulaştığını belirtti.
Türkiye enflasyon baskısı altında ekonomik zorluklarla mücadele ederken, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’ten dikkat çeken bir finansman açıklaması geldi. Şimşek, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin rekabet gücünü artıracak önemli bir ulaştırma projesi için 1,55 milyar euroluk dış kaynak sağlandığını duyurdu.
DÖRTYOL-HASSA OTOYOL VE DEMİR YOLU PROJESİ
Sağlanan kaynağın, Dörtyol-Hassa Otoyol ve Demir Yolu Projesi kapsamında kullanılacağını ifade eden Şimşek, bu altyapı yatırımıyla bölgedeki ticaret, turizm ve kalkınmanın destekleneceğini vurguladı. Projenin, deprem sonrası yeniden yapılanma sürecinde stratejik bir rol üstleneceği değerlendiriliyor.
DEMİR YOLUNA REKOR FİNANSMAN
Şimşek açıklamasında, "2025 yılı itibarıyla demir yolu sektörüne sağlanan dış finansman toplamı 4,2 milyar avroya ulaştı" dedi. Böylece Türkiye, ulaştırma altyapısında uluslararası kaynaklardan en yüksek desteği aldığı dönemi yaşıyor.
KÜRESEL PAZARLARA ERİŞİM GÜÇLENECEK
Bakan Şimşek, projeyle birlikte bölgesel sanayilerin liman ve demir yolu bağlantılarının güçleneceğini belirterek, üretim ve lojistik merkezlerinin küresel pazarlara erişiminin artacağını söyledi.
"Şimşek açıkladı: Güneydoğu için 1,55 milyar euroluk kredi!" haberi, 29 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 29 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.