SGK Uzmanı Erdursun'dan Emeklilik Başvurusu Uyarısı: "2026'ya Erteleyen Maaş Kaybedebilir!"

SGK Uzmanı Erdursun'dan Emeklilik Başvurusu Uyarısı:

X hesabından yaptığı açıklamada Erdursun, geçmiş yıllardaki yüksek enflasyonun etkisiyle yaşanan mağduriyetlere dikkat çekerek, 2024'te başvuru yapmayıp 2025'e bırakanların %31'lik kayıp yaşadığını hatırlattı.

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) uzmanı Özgür Erdursun, emeklilik başvurusunu 2026 yılına erteleyenlerin ortalama yüzde 5 ila 10 arasında bir maaş kaybı yaşayabileceği uyarısında bulundu. Erdursun, yüksek enflasyonun etkisiyle SGK mevzuatı dikkate alınarak yapılan hesaplamalar nedeniyle, geçmiş yıllarda emeklilerin önemli mağduriyetler yaşadığına dikkat çekti.

Erdursun, X (eski Twitter) hesabından yaptığı paylaşımda, 2024 yılında emeklilik başvurusu yapmayıp 2025'e bırakanların yüzde 31 oranında bir kayıp yaşadığını hatırlattı. Bu durumun, emeklilik başvuru tarihinin önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirtti.

Uzman isim, "Emeklilik başvurusunu 2026’ya bırakanların kaybı ortalama %5-10 arası olacak gibi gözüküyor! 2024’de emeklilik başvurusu yapmayıp 2025’e bırakanların kaybı %31 olmuştu! Emeklilik için başvuru tarihi önemlidir" ifadelerini kullandı.

Ayrıca, 2024'te emeklilik başvurusu yapmayanların, bu zararı brüt aylıklarına göre 5-10 yılda amorti edebileceğini öngördü. Emekli olup aynı işyerinde çalışmaya devam etmek isteyenlerin ise doğru emeklilik tarihini iyi belirlemesi gerektiğini vurguladı.

"SGK Uzmanı Erdursun'dan Emeklilik Başvurusu Uyarısı: "2026'ya Erteleyen Maaş Kaybedebilir!"" haberi, 17 Temmuz 2025 tarihinde yazılmıştır. 17 Temmuz 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.