Rusya’dan Norveçli balıkçılara tehdit: “Bir ay süreniz var”

Rusya’dan Norveçli balıkçılara tehdit: “Bir ay süreniz var”

Rusya, Norveç’in iki Rus şirketine uyguladığı yaptırımlara sert tepki gösterdi. Kararın geri çekilmemesi halinde Norveçli balıkçı gemilerinin Rus sularına erişimi yasaklanacak.

Rusya ile Norveç arasında balıkçılık gerilimi tırmanıyor. Rusya Federal Balıkçılık Ajansı (Rosrybolovstvo), Norveç’in, Avrupa Birliği’nin tavsiyesi doğrultusunda iki Rus balıkçılık şirketine yönelik yaptırım kararına sert tepki gösterdi. Ajans tarafından yapılan yazılı açıklamada, Oslo yönetimine kararını geri çekmesi için bir ay süre verildi. Açıklamada, "Eğer bu adım geri alınmazsa, Norveçli balıkçı gemilerinin Rus münhasır ekonomik bölgesine erişimi yasaklanacaktır" ifadeleri yer aldı.

BALIKÇILIK KOTALARI ULUSAL ÇIKARLARA GÖRE BELİRLENECEK

Rosrybolovstvo, Barents ve Norveç denizlerinde yürütülen balıkçılık faaliyetlerinin ve kotaların, bundan böyle tamamen Rusya’nın ulusal çıkarları doğrultusunda şekillendirileceğini vurguladı.

GERİLİMİN NEDENİ NORVEÇ’İN KARARI

Norveç, geçtiğimiz ay aldığı kararla Rusya merkezli Norebo ve Murman Seafood şirketlerine yaptırım uygulamıştı. Bu kapsamda, söz konusu şirketlere ait gemilerin Norveç kara sularında balıkçılık yapması ve Norveç limanlarına girişleri yasaklanmıştı. Moskova ise bu kararı "haksız ve siyasi motivasyonlu" olarak nitelendiriyor.

Rusya’nın vereceği olası karşılık, iki ülke arasında balıkçılık alanında uzun yıllardır süren iş birliğini ciddi şekilde sekteye uğratabilir.

"Rusya’dan Norveçli balıkçılara tehdit: “Bir ay süreniz var”" haberi, 27 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 27 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

Ayla Karadere Editör

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.