Rusya’dan kritik petrol açıklaması: “İndirimler 1–2 ay içinde bitiyor!”

Rusya’dan kritik petrol açıklaması: “İndirimler 1–2 ay içinde bitiyor!”

Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak, uygulanan yaptırımlara rağmen petrol ihracatında indirimlerin 1–2 ay içinde sona ereceğini açıkladı. Üretim hedeflerinde değişiklik yok.

Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak, Moskova’da gazetecilere yaptığı açıklamada, Rus petrolüne uygulanan indirimlerin kısa süre içinde biteceğini duyurdu. Novak, "Rus petrolünde indirimlere ilişkin 1–2 ay içerisinde durumun istikrar kazanacağını umuyorum. İndirimler azalacak. Bunu daha önce birçok kez yaşadık." ifadelerini kullandı.

ÜRETİM HEDEFLERİ DEĞİŞMEDİ

Novak, bu yıl Rusya’nın ortalama 510 milyon ton petrol üreteceğini ve üretim tahminlerinde herhangi bir değişiklik olmadığını belirtti. "Tahminlerimizi değiştirmedik. Üretim devam ediyor." diyerek, ihracattaki indirimlerin geçici olduğunu vurguladı.

ABD YAPTIRIMLARI FİYATLARI ETKİLEDİ

ABD Başkanı Donald Trump, Rusya’nın Ukrayna’daki savaşa ilişkin barış sürecinde taahhüt eksikliği gösterdiği gerekçesiyle, Rusya’nın ikinci büyük petrol şirketi Lukoil ve bağlı şirketlerini yaptırım listesine eklemişti. Bu yaptırımların, Rus petrolü üzerindeki kısa vadeli fiyat baskısını artırdığı ifade ediliyor.

NOVAK’TAN GÜVEN MESAJI

Novak, önceki yaptırımlar sırasında da benzer fiyat indirimlerinin görüldüğünü hatırlatarak, piyasanın kısa sürede normale döneceğini söyledi. Açıklamalar, Rus petrolünün ihracatta stratejik istikrarını koruduğunu ve küresel enerji piyasalarındaki etkisinin süreceğini ortaya koyuyor.

"Rusya’dan kritik petrol açıklaması: “İndirimler 1–2 ay içinde bitiyor!”" haberi, 20 Kasım 2025 tarihinde yazılmıştır. 20 Kasım 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

Ayla Karadere Editör

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.