Rötar Yapan Uçaklarda Yolculara Tazminat Ödenecek! Yeni Düzenleme Yürürlüğe Girdi!

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelikte önemli bir değişiklik yaptı. Artık uçuşlar 3 saatten fazla rötar yaptığında, havayolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek. İşte detaylar..
Uçuş Erteleme Durumunda Yolcu Hakları Güçlendirildi: Havayolu Şirketi Ücret Ödeyecek
SHGM’nin "Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik"te (SHY-YOLCU) önemli bir değişiklik yapıldı. Resmi Gazete’de yayımlanan yeni düzenlemeyle, uçuşlar teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saat veya daha fazla ertelendiğinde, havayolu şirketlerinin yolculara belirlenen ücretleri ödeme yükümlülüğü getirildi.
Buna göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 Euro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Euro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 Euro 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Euro, tazminat tutarı belirlendi.
Söz konusu tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru alınacak.
"Rötar Yapan Uçaklarda Yolculara Tazminat Ödenecek! Yeni Düzenleme Yürürlüğe Girdi!" haberi, 10 Aralık 2024 tarihinde yazılmıştır. 10 Aralık 2024 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.