Resmi Gazete’de yayımlandı: İşsizlik Sigortası’nda devlet payı düşürüldü

Resmi Gazete’de yayımlandı: İşsizlik Sigortası’nda devlet payı düşürüldü

Cumhurbaşkanı Kararı ile İşsizlik Sigortası Kanunu kapsamındaki devlet payı yüzde 1’den yüzde 0,5’e indirildi. Düzenleme 1 Mayıs 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile işsizlik sigortasında önemli bir değişikliğe gidildi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yürürlüğe giren karara göre, 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu kapsamında uygulanan devlet payı oranı yeniden düzenlendi.

DEVLET PAYI YARIYA İNDİRİLDİ

Daha önce yüzde 1 olarak uygulanan devlet katkısı, yeni düzenlemeyle yüzde 0,5 seviyesine düşürüldü.

Söz konusu değişiklik, İşsizlik Sigortası Kanunu’nun 49’uncu maddesinde yer alan oranı kapsıyor.

1 MAYIS İTİBARIYLA YÜRÜRLÜKTE

Kararın, yayımlandığı tarihi takip eden ay başında yürürlüğe girmesi öngörüldü. Buna göre yeni oran 1 Mayıs 2026 itibarıyla uygulanmaya başlanacak.

İŞVEREN VE SİSTEM ÜZERİNDE ETKİSİ MERAK EDİLİYOR

Yapılan düzenlemenin işsizlik sigortası fonu, işveren maliyetleri ve kamu katkısı üzerindeki etkileri önümüzdeki dönemde yakından takip edilecek. Ekonomistler, değişikliğin bütçe dengeleri ve istihdam politikaları açısından değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

"Resmi Gazete’de yayımlandı: İşsizlik Sigortası’nda devlet payı düşürüldü" haberi, 30 Nisan 2026 tarihinde yazılmıştır. 30 Nisan 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.