PSG Başkanı depremzedeler için 50 milyon TL bağışladı!

Türkiye’de futbol kulüpleri ve spor camiasının önde gelen isimleri “Omuz Omuza” yardım kampanyasına katıldı. Televizyon kanalları ve radyolardan ortak yayınlanan kampanyaya dünya yıldızı Mbappe ve PSG Başkanı Nasser Al-Khelaifi’de destek verdi.
Gençlik ve Spor Bakanlığı, Türkiye Futbol Federasyonu, Süper Lig Kulüpler Birliği Vakfı ve beIN Medya Grubu işbirliği ile organize edilen ‘Omuza Omuza’ Yardım ve Dayanışma Kampanyasını A Spor, beIN Sports, Sports TV, D Smart Spor, S Sport, Tivibu Spor, TRT Spor, TV8 ve kulüp televizyonları ile TRT Radyo, Radyo Gol, Radyospor ve Lig Radyo’nun yanı sıra birçok dijital medya kanalı da canlı olarak yayınlanıyor. 5 saat sürecek programın moderatörlüğünü ise Acun Ilıcalı yaptı.
VOLKAN DEMİREL VE GÖKHAN ZAN DEPREMİ ANLATTI
Futbol ailesinin ‘Omuz Omuza’ kampanyasına katılan ve depremde yaşanan felaketin ardından ilk kez konuşan Volkan Demirel, yaşadıklarını ve bundan sonra yapılması gerekenleri anlattı.
Volkan Demirel, “Öncelikle baş sağlığı dilemek istiyorum. Çünkü gerçekten Hatay’da bulunduğum sürede 100 kişi tanıdıysam hemen hemen bunun yarısını yakınını kaybettim. Geride kalanların çoğu ya ailesini, ya eşini, ya geçmişini ya da geleceğini kaybetti. Oyüzden ben buradan başta mesai arkadaşım Taner Savut’un ailesine, oyuncu arkadaşımız Christian Atsu’ya, personelimiz Suzan kardeşimize, Onur kardeşimize baş sağlığı dilemek istiyorum. Keşke elimizden daha fazla şey gelebilseydi de onları ayakta tutabilseydik. O yüzden kendi adıma ailelerinden de özür diliyorum. Bu depremde yaralanan, enkaz altında kalan 4 tanesi benim ekibimden 10 tanesi de futbolcu arkadaşlarıma buradan geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum. Her zaman ihtiyaçları olduğunda ben kendi adıma her zaman yanlarında olmaya çalışacağım. Fazla söylenecek bir şey de yok. Bu saatten sonra artık söz bir tarafa, yapacaklar bir tarafa kalır. Eminim ki Türkiye’den her yerden yardımlar, kucaklar açıldı, herkes bir şeyler yapmak istedi. Ama yetmiyor, ne yazık ki yetmiyor. Şu an oradaki sorunlar hala devam ediyor. O yüzden elimizden geldiği kadar bu gecelerin, bu birlikteliğin sadece futbol camiası için değil Türk bayrağı altındaki herkesin bu kampanyalara destek vermesini rica ediyorum. Çünkü ben yaşadığım süreçte herkes deprem, afet diyor lakin bence felaket ötesi. Bunu yaşayanlar bilir, yaşadığımı bilirim ben. O yüzden de sadece bunu bilerek herkesin elini vicdanına koyarak hareket etmesi gerektiğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
Futbol ailesinin ‘Omuz Omuza’ kampanyasına katılan Gökhan Zan, depremlerin ardından yaşananlar ile alakalı konuştu. Gökhan Zan, “Yeni nesillere, yeni bir Antakya yaratmamız gerekiyor. Çünkü Hatay, Mustafa Kemal Atatürk’ün sadece şahsi meselesi değil, 86 milyonun şahsi meselesidir” dedi.
Kahramanmaraş merkezli ve 11 ili etkileyen depremlerin ardından katıldığı ‘Omuz Omuza’ programında konuşan Gökhan Zan, “Önümüze bakmamız gerektiğini düşünüyorum. 3-4 haftalık bir periyotta geleceğe umutla bakmak, çözüm odaklı bakmak istiyorum. Ben öncelikle Volkan kardeşime çok teşekkür ediyorum. Tam bir Hataylı gibi orayı sahiplenen duygularla hareket ettiği için şahsım, halkımız ve tüm inanç sahipleri olan kanaat önderlerimiz adına kendisine şükranlarımı sunuyorum. Çok teşekkür ediyorum. İyi ki var. Sayın değerli başkanlarım, hocalarım ve çok değerli futbolcu kardeşlerim tabii çok acı yaşadık. Yüz yılın felaketini yaşadık. Ancak düşünebiliyor musunuz? Bir buçuk dakika içerisinde bir anda vedalaşamıyorsunuz. Aileniz, komşularınız, dostlarınız, akrabalarınız, şehriniz, anılarınız, tarihiniz ve ruhunuz yok oluyor. Biz bunu tekrar inşa etmemiz lazım. Yeni nesillere, yeni bir Antakya yaratmamız gerekiyor. Çünkü Hatay, Mustafa Kemal Atatürk’ün sadece şahsi meselesi değil, 86 milyonun şahsi meselesidir. Antakya, kültürel zenginliği ve tüm inanç önderleri ile yüz yıllardan beri daha önce de deprem yaşamış olmasına rağmen her zaman ayağa kalkmış ve önüne bakmıştır. Ben bundan sonra yapılacak olan yardımların programda planlı ve sürdürülebilir olması gerektiğini düşünüyorum. Türk halkına bu birlik ve beraberlik için çok teşekkür ediyorum. Bizlere insanlığın ölmediğini gösterdiler. Bugün bizlerin başına geldi. Yarın Allah göstermesin böyle bir felaketle karşı karşıya kalmayız. Bizler tüm Hatay olarak, sizlerin yanınızda olacağız. Ben tüm kulüp başkanlarımıza, sivil toplum kuruluşlarına, taraftarlarımıza, yardım severlere ve emeği geçen herkese yanımızda oldukları için hepsine şahsım ve milletim adına çok teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız. Birlikte güçlüyüz. İnşallah bu yardımlarla birlikte daha da güçlü olacağız” şeklinde konuştu.
Fenerbahçe ve Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Ali Koç ise, “Acımız taze lakin acının içinde umut ve gurur da var. Gurur, eşi benzeri görüşmemiş olan birliktelik. Bu dayanışmanın eşi benzeri görülmemiş. Bundan dolayı gurur duyuyoruz. Bundan ders almayı ve dünyanın en güzel ülkesi olan vatanımızı geleceğe yakışır bir ülke haline getirmemiz gerekiyor. Ben inanıyorum ki tüm ülkede farkındalık ve dönüşüm başlayacaktır. Şimdi önceliğimiz afet bölgesindeki insanların ihtiyaçlarını gidermek. İnşallah hem Gaziantep hem de Hatayspor önümüzdeki sezon ligde olmaya devam ederler. Ben şahsen bir vatandaş olarak bu ülkenin kutuplaşmasından rahatsızım. Bu kutuplaşmanın en önemli unsurlarından bir tanesi de futbol. Bu acı lakin gerçek” diye konuştu.
MBAPPE: BÜYÜK BİR TRAJEDİ YAŞANDI
Depremezedelere barınma olanakları sağlayacak olan ‘Omuz Omuza’ kampanyasına Paris Saint-Germain’in yıldız futbolcusu Kylian Mbappe de katıldı.
Türk spor kanallarının canlı yayınladığı programa görüntülü bağlanan Fransız milli futbolcu, “Çocukların hayalleri benim için çok önemlidir. Elimde olan tüm imkanları onlara yardımcı olabilmek için kullanacağım” dedi.
Kylian Mbappe’nin açıklamaları şu şekilde:
“Ben Fransızca konuşmayı tercih ettim. Bu yaşananlar büyük bir trajedi. Hayal gücümüzün yetmeyeceği kadar büyük bir olaydı. Türkiye’nin neler çektiğini tahmin edemiyorum. Bu projenin bir parçası olduğum için gurur duyuyorum. Çocukların hayalleri benim için çok önemlidir. Elimde olan tüm imkanları onlara yardımcı olabilmek için kullanacağım. Türkiye için her şey çok daha iyi olacak.”
Beşiktaş Teknik Direktörü Şenol Güneş ise şu açıklamayı yaptı: “Acımızın çok büyük olduğunu biliyorum. Milletimizin büyüklüğünü bir kere daha gördük. Asıl önemli olan bu desteği hissedebilmektir. Bunun uzun soluklu bir hizmet yarışı olduğunu düşünüyorum. Herkes gücü yettiği kadar katkı yapmalı.”
Adana Demirspor file bekçisi Ertaç Özbir deprem anında yaşananlara dair şu ifadeleri kullandı: “Aziz milletimin başı sağ olsun. Ateş bu sefer tüm dünyayı yaktı. Arkadaşlarımla, başkanlarımla, hocalarımla aynı köprüyü tekrar inşa etmeye çalışacağız. Yaşadığımız olaylar oldu, depreme İstanbul’da yakalandık. Telefon aldım. Türkiye benim ailem ve ben çok üzüldüm gerçekten. Eşimi aradım, akıl sağlığım yerinde değil. Uzak akrabalarımdan vefat edenler oldu. Arkadaşlarımla tekrardan burada buluştuk. Elimizden geldiğince vatanımıza, milletimize hayırlı olmaya çalışacacağız.”
Gaziantep FK’dan Beşiktaş’a transfer olan Alexandru Maxim ise şu ifadeleri kullandı: “Bu geceyi düzenlediği için destek olan herkese teşekkürlerimi iletiyorum. Bu tür anlarda duygularınızı gizleyemezsiniz. Türk insanının kalbi gerçekten çok büyük. Bu birlikteliği gördüğüm zaman en çok beni duygulandıran şey o oluyor. Herkesin yardım etmek için sıraya girdiğini görmek çok önemliydi. Deprem anında Gaziantep’te değildim lakin duyduğum andan itibaren çok kötü hissettim.”
Altay Bayındır, “Kelimelerin kifayetsiz kaldığı anları yaşıyoruz. Eljif Elmas aradı. Takım arkadaşlarıyla birlikte 100 bin euro bağışladığını söyledi. Çok sağ olsun” dedi.
Spor Toto 1. Lig Kulüpler Birliği Vakfı ve Eyüpspor Başkanı Murat Özkaya, “Bodrum maçında 10 yaşında çocuklar toplanıp, omuz omuzaya destek olmak istiyoruz dediler. Eyüpspor taraftarları olarak, maça verdiğimiz paraları yapar mısınız dedi. Her maç 250 bin TL’ye yakın bir gelirimiz vardı. Eyüpspor taraftarları 1 milyon 250 bin lira bağışlamış oldu. Takım kaptanımız Emrullah ve Uğur döndü. Kalan 13 maç ve daha evvel aldıkları 1 milyon liralık pirimi de onlar bıraktı. Toplam 5 milyon TL’yi bağışladık. Bazen acılarımız başarılarımız olur” diye konuştu.
Galatasaray Başkanı Dursun Özbek ise şu ifadeleri kullandı: “Memleketimiz çok büyük bir felaket yaşadı. Futbol iyileştiricidir sözünün burada yansıması. Bölgedeydim, bölgeyi özellikle Antep, Maraş ve Hatay’ı ziyaret ettim. Yaşanan acının büyüklüğü televizyon ekranındaki kareden ibaret değil. Onun için futbol camiası olarak biz bütün Türkiye’yi temsil ediyoruz. Bizim de üstümüze bir görev düşüyor. Türkiye’nin acısına, devletimize en büyük desteği vermek bizim görevimimizdir. Çok büyük bir iş yapıyorlar. Galatasaray Spor Kulübü olarak buradan bir çağrı yapıyorum; Bu büyük felaketin yaralarını sarmak için elimizden gelen her şeyi yapmamız lazım. 30 milyonsak eğer biz taraftar başına 10 TL’lik bağış yapsak; 300 milyon TL yapar. Bir yaşadığım olayı anlatmak istiyorum. Her taraf yıkılmış lakin sokakta gezen çocukların sırtında formalar var. Bu çocuklar sokakta bununla dolaşıyorsa; bununla yatıp, bununla kalkıyorlar. Omuz omuza renklerimiz farklı olsa da… Acıların rengi yok. Onun için buradayız, kampanyaya destek vereceğiz.”
FATİH TERİM: BU ÜLKEYE BORCUMUZ VAR
Fatih Terim, “Bu ülkeye bu memlekete borcumuz var. Sıkıntılı zor zamanlardan geçiyoruz. İhtiyacımız olan şey birliktelik. Sporun nasıl birleştirici bir gücü olduğunu yaşayan biriyim. Afet bölgesindeki çocuklarımız için bazı şeyler düşünmek zorundayız. Bu iş için mücadele etmeye her saniye hazırız. Sporun ve futbolun birleştirici gücünü sonuna kadar kullanmalıyız. Sadece bugün değil her gün mücadele etmeliyiz. Ben inşaattan anlamam lakin bir gencin, bir çocuğun sporla nasıl değişeceğinden anlarım. Hayatım boyunca da gençelere dokunan bir insan olarak, TFF’nin başkanlığında, tüm devlet kurumları dahil olmak üzere, akademisyen ve Türkiye’nin köklü üniversiteleriyle birlikte; BESYÖ ve spor bilimleri okuyan öğrencilerin stajlarını deprem bölgesinde, bizimle yapması taraftarıyım” diye konuştu.
Trabzonspor’un Yunan futbolcusu Anastasios Bakasetas, “Bu organizasyonu bize hazırlayan, bu organizasyonu organize eden herkese teşekkür ederim. Futbolun aslında ne kadar güçlü olduğunu gördüğümüz bir günü yaşıyoruz. Futbolu renklerden uzak tuttuğunuzda futbolun neler yapabileceğini görüyoruz” diye konuştu.
Efsane teknik direktör Mustafa Denizli, “Futbola başladığım andan itibaren bende bir duygu başladı. Türkiye’de büyük bir deprem yaşandı. Bazı insanlara yardım yapmak için bu tür felaketleri beklememek lazım. Bizim meşhur Çeşme Kavunu vardır. Torunlarıma getirmiştim, anneleriyle konuştum. Kavunları satıp, 500 TL bağışta bulunmuşlar. Çok arayan yavrumuz var, inanılmaz duygular. Beni arayan 50 insandan 40 tanesi çocuktu. Silivri’de Kemal Yılmaztürk adlı bir vatandaş eşyalı evini bir depremzedeye açmak istiyor. Mustafa Çekiç arkadaşımız 25 bin TL bağışladı. Bir arkadaşımız 2018-2019’da Akigolar kupadan gelen 10 bin TL’yi bağışladı. TEMPO Araç Kiralama, 2 milyon TL. Adıyaman’da bir aileyi alabileceklerini bir arkadaşımız, Mehmet Çelik söyledi” dedi.
Trabzonspor Teknik Direktörü Abdullah Avcı, “Sporun ve futbolun iyileştirme ve birleştirme gücünü en iyi şekilde kullanmaya çalışıyoruz. Okul harçlığını veren o kadar çok çocuğumuz var ki insan duygulanıyor” diye konuştu.
Hamit Altıntop, “Futbolda her zaman takım olmaktan bahsederiz, şimdi takım olma zamanı. Yaralarımızı sarma zamanı, onun için bu çok iyi bir fırsat. Bunu iyi değerlendirmemiz gerekiyor” dedi.
STEFAN KUNTZ: GERÇEKTEN ÜZÜYOR
A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Stefan Kuntz, “Elimizden gelen desteği sağlamak istiyoruz. Türkiye benim ikinci evim gibi. Ben bunu Almanya’daki Türk insanlarda da gördüm. Son maçlarda Diyarbakır, Gaziantep’e gitmiş olmamız, oradaki insanların hislerini yaşamış olmamız… Havaalanında gece olduğu halde oradaki insanlarımız bize çok büyük destek verdiler. Oraların şu anda bu şekilde olması bizi gerçekten üzüyor. Böyle bir doğal afetin ne kadar zor olduğunu herkes biliyor. 90 ülke şu an Türkiye’ye yardımcı oldu. Bu da Türkiye’nin dünyada ne kadar sevilen bir ülke olduğunu gösteriyor. Kasiyerlik olayı, farkındalık yaratacak bir olaydı. Oradaki Türk vatandaşların da bizlere ne kadar pozitif yanaştıklarını gördük ve hissettik. Almanya tarafından da omuz omuza olduğumuzu söyleyebilirim” açıklamasını yaptı.
Fenerbahçe Teknik Direktörü Jorge Jesus ise şu ifadeleri kullandı:
“Asrın felaketi. Türk insanının bu kadar birlikte olması çok güzeldi. Artık geleceği ve ne yapacağımızı düşünmemiz lazım. Türk insanını birlik içinde gördüm, tebrik ediyorum. Bu kayıpları geri getiremeyiz lakin çok iyi şeyler yapabiliriz gelecek için. İnşallah ben de inanıyorum ki insanlar bu yardımları devam ettirecekler. Bu büyük bir yardım olacak. Burada bulunmaktan da büyük bir onur duyuyorum. Onların acılarını azaltacağız.”
Antalyaspor Başkanı Aziz Çetin, “Mustafa Kemal Atatürk’ün deyimiyle dünyanın en güzel şehrinden depremzedelere ilk yardımı gösteren şehiriz. Acun Ilıcalı’nın hazırladığı VTR bizi çok etkiledi. Antalya’da 50 bin kişi var. Pilot takımımız orada bir halısaha yapmak istiyor” dedi.
Fatih Karagümrük Teknik Direktörü Andrea Pirlo, “Sizin aranızda bulunmak güzel bir şey. Çok korkunç bir trajedi oldu. Bütün dünya için bir trajedi oldu bu. Biz kendi aramızda bir şeyler yapmaya çalıştık. Bağışlar, giysiler topladık. Elimizden geldiği kadar yardımda bulunmaya çalıştık. Türk milleti çok güçlü bir millet olduğunu gösterdi. Elimizden geldiği kadar destek vereceğiz, böyle yardımlar yaparak. Bunlar küçük şeyler belki lakin biz kalbimizde hep sizinle beraber olacağız” açıklamasını yaptı.
Adana Demirspor Teknik Direktörü Vincenzo Montella ise, “Çok güzel bir insiyatif. Futbolun bu gibi durumlarda ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. Ben biraz uzak mesafeden yaşadım bu depremi. Bütün Türk halkı gibi ben de aynı acıyı hissediyorum. Büyük yardımlar oldu, burada büyük trajedilerde en önemli olan şey yardımların bir an evvel ulaşması. İnsanların hemen yardıma koşması. Ekonomik açıdan da bu çok önemli, duygusal açıdan da çok önemli. Çok önemli şeyler yapılmış oluyor. Sizleri tebrik ediyorum ve bu trajedide, bu gibi olaylardan sonra böyle bir hareketlerle bunu biraz hafifletmeye çalışabileceksiniz. Türkiye bu bakımdan hakiketen eli açık bir ülke. Bu çok güzel bir olay. Türkiye’den tanıdığım ve tanımadığım insanlara bu yardımların yapılması benim için çok güzel. Desteğimizi her bakımdan hissettirmek istiyoruz. Ben daima sizinle beraberim” dedi.
Fenerbahçe Başkanı Ali Koç açıklamasında, “Fenerbahçe ailesi olarak, 1000 konteyner bağışlamak üzere para topladık. Fenerbahçe Spor Kulübü olarak, 100 Milyon TL’yi taahhüt ediyoruz. Ama yeni başladık. 4-5 gündür çalışıyoruz. Belki Haziran’a kadar bu çok artar” dedi.
Acun Ilıcalı; Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray’ın yeni sezon başlamadan evvel depremzedeler için mini bir turnuva yapacaklarını duyurdu.
Beşiktaş Başkanı Ahmet Nur Çebi, “Çocuklar hep gülsün diye başladık. Gelecek onların. Bu çocukların okuması gerekiyor. Beşiktaş olarak 6 adet okul yaptıracağız” açıklamasını yaptı.
Paris Saint Germain ve beIN Media Group Başkanı Nasser Al-Khelaifi, “Kalbimiz sizinle birlikte, Ali Koç’la da durumu görüştüm. Gerçekten sizinle birlikte olmak bizim görevimiz. Elimizden gelen maksimum yardımı yapmaya devam ediyoruz. Biliyoruz çok büyük kayıplar var lakin ‘Omuz Omuza’ kampanyası… Biz bunu kalbimizden gelerek yapıyoruz, sizi ailemiz olarak görüyoruz. Sizin için elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Burada bir şov için karşınızda değilim. Türkiye’deki tüm kardeşlerimiz, hepimiz sizinle birlikteyiz. Umuyorum çık kısa sürede inşallah çok daha iyi duruma gelecek her şey” diye konuştu.
15 HAZİRAN’A KADAR DEVAM EDECEK
“Omuz Omuza” kampanyası 15 Haziran’a kadar devam edecek. Kampanya çerçevesinde 15 Haziran’a kadar Süper Lig takımları 13 özel maç yapacak. Geceden ve 15 Haziran’a kadar sürecek kampanya süresinde elde edilecek gelir Deprem bölgesindeki vatandaşların geçici barınma (konteyner) ve kalıcı barınma (konut) ihtiyaçlarının karşılanması için kullanılacak.
21.40: Toplanan bağış miktarı 195 milyon 700 bin lirayı buldu.
İŞTE ŞU ANA KADAR YAPILAN BAĞIŞLAR
Türkiye Futbol Federasyonu – 80 milyon TL
FLO Ayakkabı – 5 milyon TL
Alagöz Holding Iğdır FK – 5 milyon TL
Trendyol – 50 milyon TL
Medipol Başakşehir – 2 milyon TL
Muşspor – 3 milyon TL
Bodrumspor – 1 milyon TL
Mehmet Evyap – 5 milyon TL
Napoli – 100 bin euro
Eyüpspor – 5 milyon TL
Adana Demirspor – 10 milyon TL
Sancak Enerji – 3 milyon TL
Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu Başkanı Ali Düşmez – 100 konteyner
Samsunspor Başkanı Yüksel Yıldırım – 5 milyon TL
Türkerler Holding – 50 konteyner
Rezan Epözdemir – 2 milyon TL
Fatih Karagümrük – 5 milyon TL
Ankaragücü – 7 milyon TL
Modalife – 500 bin TL
Passolig – 5 milyon TL
İstanbulspor – 5 milyon TL
Mehmet Büyükekşi ve arkadaşları – 8 milyon TL
Westerlo – 10 milyon TL
Ergunlar Lojistik – 5 milyon TL
Atlas Sünger – 500 bin TL
Birol Pekin – 500 bin TL
Ali Demirhan – 2 milyon TL
AEMDER – 6 milyon TL
Murat Sancak – 20 milyon TL
1907 Fenerbahçe Derneği – 10 milyon TL
TEMPO Araç Kiralama – 2 milyon TL
Bilgin Grup – 500 bin TL
Antalyaspor – 1 milyon TL
Fenerbahçe – 1000 konteyner
Kuşadasıspor – 1 milyon TL
Beşiktaş – 80 milyon TL
Digitürk – 20 milyon TL
ECA – 500 bin euro
Paris Saint Germain – 1 milyon euro
"PSG Başkanı depremzedeler için 50 milyon TL bağışladı!" haberi, 01 Mart 2023 tarihinde yazılmıştır. 01 Mart 2023 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.