Polisle çatıştılar: Alman holiganlar, Şampiyonlar Ligi maçı öncesi Napoli'yi ateşe verdi

Polisle çatıştılar: Alman holiganlar, Şampiyonlar Ligi maçı öncesi Napoli'yi ateşe verdi

Şampiyonlar Ligi'ndeki Napoli-Frankfurt maçı öncesi ortalık savaş alanına döndü. Alman taraftarlar ise polisler içinde çatışma çıktı.

Devler Ligi son 16 turunda, ilk maçı 2-0 kazanan Napoli'nin, Eintracht Frankfurt ile Diego Armando Maradona Stadı'nda yapacağı rövanş müsabakası öncesinde İtalyan kentinde olaylar çıktı.

GELMELERİNE İZİN VERİLMEDİ

İtalyan basınında yer alan haberlere nazaran, İtalya İçişleri Bakanlığı'nın kamu güvenliği nedeni öne sürülerek bilet satışı yapılmasına izin vermediği fakat buna karşın Napoli'ye gelen ortalama 600 konuk ekip taraftarı, öğleden sonrasında saatlerinde şehir merkezine doğru izinsiz şekilde yürüyüşe geçti. Alman holiganların, Gesu meydanına geldiklerinde burada kendilerine eşlik eden güvenlik güçlerine meşale, patlayıcı madde, taş ve etraftaki restoranların sandalyeleriyle saldırmış olduğu bildirildi.

ŞEHRİ ATŞER VERDİLER

Güvenlik güçleri, holiganlara göz yaşartıcı gazla müdahale ederken, vakit vakit arbede de yaşandı. Çıkan vakalarda, bir polis aracı da olmak suretiyle meydandaki öteki otomobiller ve çöp kutuları ateşe verilirken, çevredeki restoran, bar benzer biçimde işletmelerin de ciddi zarar görmüş olduğu açıklandı. Polisin vakaları güçlükle denetim altına alarak, Alman taraftarları otellerine götürmüş olduğu sırada, çevreden bazı Napolililerin Alman taraftarların bulunmuş olduğu otobüslere taş attığı kaydedildi.

BELEDİYE BAŞKANI'NDAN AÇIKLAMA

Napoli Belediye Başkanı Gaetano Manfredi, kentlerinde yaşanmış olan vakalara ilişkin yapmış olduğu yazılı açıklamada, "Kent merkezindeki yıkım sahneleri kabul edilemez. Bu sertlik eylemlerinin baş aktörü durumundakileri en sert şekilde kınıyoruz. Napoli ve Napoliler, maddi zarar görmeyi hak etmiyor" değerlendirmesinde bulunmuş oldu.

"BUNLAR AŞAĞILIK SUÇLU"

İtalya Başbakan Yardımcısı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Matteo Salvini, Instagram hesabından Alman holiganların, İtalyan güvenlik güçlerine meşale ve patlayıcı maddeler attığı anın görüntüsünü paylaşırken, "Bunlar yandaş değil, bunlar suçlular hem de aşağılık suçlular. Almanya'da da aynı şeyi yapabilirler mi acaba? " ifadelerini kullandı.

YASAK GELMİŞTİ

Napoli ve Eintracht Frankfurt takımları arasında 21 Şubat'ta Almanya'da oynanan karşılaşma öncesinde de olaylar çıktığı için İtalya İçişleri Bakanlığı, kamu güvenliğini gerekçe göstererek, Alman taraftarların Napoli'deki maçı stattan izlemesine yasak getirmişti. Temyiz mahkemesine yapılan itiraz neticesinde bu yasak kısmen kaldırılmış ve Frankfurt'tan gelenler ile burada ikamet edenlere bilet satışının yasak olduğu, bu kapsam dışında kalan Alman taraftarlara ise bilet satışı yapılacağı açıklanmıştı.

CEFERİN, "KABUL EDİLEMEZ" DEMİŞTİ

UEFA Başkanı Aleksander Ceferin, dün Alman basınına yapmış olduğu açıklamada, Eintracht Frankfurt taraftarlarına getirilen deplasman yasağını "kabul edilemez" olarak nitelemişti.

"Polisle çatıştılar: Alman holiganlar, Şampiyonlar Ligi maçı öncesi Napoli'yi ateşe verdi" haberi, 15 Mart 2023 tarihinde yazılmıştır. 16 Mart 2023 tarihinde de güncellenmiştir.

Serkut Bozkurt Genel Yayın Danışmanı

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.