Norveç Varlık Fonu, İsrail'deki Yatırımlarını Sınırladı: 11 Şirketteki Paylarını Sattı

Dünyanın en büyük devlet varlık fonlarından biri olan Norveç Varlık Fonu (NBIM), İsrail'deki yatırımlarında köklü bir değişikliğe gitti. Fon, 11 İsrail şirketindeki tüm paylarını satarak, bu ülkedeki dış portföy yöneticileriyle olan sözleşmelerini iptal ettiğini duyurdu.
Norges Bank Investment Management (NBIM) tarafından yapılan açıklamaya göre, bu kararın arkasında Norveç Maliye Bakanlığı'nın talebi üzerine başlatılan bir inceleme süreci yatıyor. Fonun Üst Yöneticisi Nicolai Tangen, alınan önlemlerin "olağanüstü koşullara" bir yanıt olduğunu belirtti. Tangen, özellikle "Gazze'deki ciddi insani kriz" ve "Batı Şeria ve Gazze'deki kötüleşen koşullar" nedeniyle bu adımların atıldığını söyledi.
Yatırım Stratejisinde Değişiklik
Fonun 30 Haziran itibarıyla 61 İsrail şirketinde yatırımı bulunuyordu. Yapılan yeni düzenlemeyle, gösterge endeksinde yer almayan 11 şirketteki tüm yatırımların satılmasına karar verildi. Ayrıca, dış portföy yöneticileri tarafından yönetilen İsrail yatırımları, tamamen fonun iç yönetimine devredilecek. Fon, son günlerde endekste yer almayan tüm pozisyonlarını kapattığını da bildirdi.
"Norveç Varlık Fonu, İsrail'deki Yatırımlarını Sınırladı: 11 Şirketteki Paylarını Sattı" haberi, 12 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 12 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.