Mehmet Şimşek’ten net mesaj: “Vergisini zamanında ödemeyeni ödüllendirmeyi doğru bulmuyoruz”

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, vergi affı ve yapılandırma beklentilerine ilişkin konuştu. Şimşek, “Zorda olanlar başvursun, taksitlendiririz; ancak vergi uyumunu bozan genel aflara sıcak bakmıyoruz” ifadelerini kullandı.
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın 2026 yılı bütçesi görüşülürken, Bakan Mehmet Şimşek milletvekillerinin sorularını yanıtladı. Şimşek, konuşmasında hem deprem bölgesindeki harcamalara hem de vergi politikalarına ilişkin önemli mesajlar verdi.
"DEPREM BÖLGESİNİN İHYASI ÖNCELİĞİMİZ"
Şimşek, Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından bölgenin yeniden ayağa kaldırılmasının hükümetin en büyük önceliği olduğunu vurguladı. Bakan, "Bugüne kadar 3,6 trilyon liralık, yani 90 milyar doların üzerinde kaynak aktardık. Mücbir sebep hali 30 Kasım’da sona eriyor, ancak gerekirse yeniden uzatılması için yasal düzenleme yapılabilir" dedi.
"VERGİ AFFI GÜNDEMİMİZDE YOK"
Vergi affı ve yeni yapılandırma iddialarına da açıklık getiren Şimşek, "Zorda olan mükellefler bilançosunu bize sunarsa, memnuniyetle taksitlendirme yapıyoruz. Ancak vergisini zamanında ödemeyeni ödüllendirmek, vergi ahlakını bozar. Bu nedenle genel bir yapılandırma veya af gündemimizde değil" ifadelerini kullandı.
Şimşek ayrıca, halihazırda vergiye uyumlu gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerine beş puanlık vergi indirimi uygulandığını hatırlattı.
"EMEK YOĞUN SEKTÖRLERE DESTEK SÜRECEK"
Tekstil, mobilya, deri, konfeksiyon ve ayakkabı gibi sektörlerde yaşanan sıkıntılara da değinen Şimşek, bu alanlarda KOSGEB ve reeskont kredileriyle desteklerin sürdüğünü belirtti. "Bu sektörler ekonomimizin bel kemiği. Yeni dönemde ilave tedbirler üzerinde çalışıyoruz" dedi.
"BÜTÇE AÇIĞI DÜŞÜYOR, PROGRAM İŞLİYOR"
Ekonomi programına yönelik eleştirilere de yanıt veren Bakan Şimşek, bütçe disiplininin sağlandığını ve açığın giderek azaldığını ifade etti: "Deprem harcamalarına rağmen bütçe açığını 2023’te yüzde 4,7’den bu yıl yüzde 3,5 seviyelerine çektik. Program çalışıyor."
"ENFLASYON DAHA DA İNECEK"
Makroekonomik göstergelerde ilerleme olduğunu söyleyen Şimşek, "Enflasyon yüzde 32-33 seviyesine geriledi. Program sayesinde bu oran daha da düşecek. Mali disiplin sağlandı, cari denge sürdürülebilir hale geldi" dedi.
"BENDEN SERMAYECİ ÇIKMAZ"
Vergi düzenlemeleriyle ilgili eleştirilere sert yanıt veren Şimşek, "Kurumlar vergisini 5 puan artıran, bankaların vergisini yüzde 30’a çıkaran benim. Ben rantiyeciliği değil üretimi, ihracatı destekliyorum. Benden burjuva sermayeci çıkmaz" sözleriyle konuşmasını noktaladı.
Komisyon sonunda Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın yanı sıra Gelir İdaresi Başkanlığı, TÜİK, SPK, BDDK ve Merkez Bankası gibi kurumların 2026 bütçeleri de kabul edildi.
"Mehmet Şimşek’ten net mesaj: “Vergisini zamanında ödemeyeni ödüllendirmeyi doğru bulmuyoruz”" haberi, 07 Kasım 2025 tarihinde yazılmıştır. 07 Kasım 2025 tarihinde de güncellenmiştir.
Kaynak:İHA

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.