Mehmet Şimşek’ten dikkat çeken akaryakıt çıkışı: “Eşel mobil olmasaydı mazot 90 liraya dayanacaktı”

Mehmet Şimşek’ten dikkat çeken akaryakıt çıkışı: “Eşel mobil olmasaydı mazot 90 liraya dayanacaktı”

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Eşel Mobil sistemi olmasaydı mazotun 90 liraya, benzinin ise 79 liraya çıkacağını açıkladı. Küresel enerji krizine dikkat çeken Şimşek, akaryakıttaki yükün büyük bölümünü devletin karşıladığını söyledi.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, küresel enerji krizinin Türkiye ekonomisine etkilerine ilişkin yaptığı açıklamalarda akaryakıt fiyatlarıyla ilgili dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. Şimşek, uygulanan Eşel Mobil sistemi sayesinde vatandaşın pompada çok daha düşük fiyatlarla karşılaştığını belirterek, sistem devrede olmasaydı mazotun yaklaşık 90 lira, benzinin ise 79 lira seviyesine çıkacağını söyledi.

“KÜRESEL ENERJİ ŞOKU SON YILLARIN EN BÜYÜĞÜ”

Canlı yayında konuşan Şimşek, Orta Doğu’daki gerilim ve Hürmüz Boğazı çevresindeki kriz nedeniyle küresel enerji piyasalarında tarihi bir dalgalanma yaşandığını ifade etti.

Petrol ve doğalgaz fiyatlarında çok sert yükselişler görüldüğünü belirten Şimşek, mevcut tablonun 1970’lerden bu yana yaşanan enerji krizlerinden bile daha büyük etkiler oluşturduğunu söyledi.

Bakan Şimşek’in verdiği bilgilere göre: Brent petrol fiyatları savaş öncesine göre yüzde 57 yükseldi. Avrupa’da doğalgaz fiyatları yüzde 44 arttı. Üre gübresinde artış yüzde 120’yi geçti. Jet yakıtı fiyatları yüzde 130’un üzerinde yükseldi

Şimşek, bu durumun yalnız enerji sektörünü değil, küresel enflasyon ve büyüme görünümünü de ciddi şekilde etkilediğini ifade etti.

“ŞOKUN YÜZDE 75’İNİ DEVLET KARŞILIYOR”

Akaryakıt fiyatlarındaki artışın vatandaşa doğrudan yansımaması için Eşel Mobil sisteminin devrede olduğunu belirten Şimşek, devletin ciddi bir maliyet üstlendiğini söyledi.

Şimşek açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

“Eşel mobil olmasaydı bugün mazot 89,4 lira olacaktı. Şu anda sistem sayesinde fiyat 73 liranın altında. Benzinde ise fiyat 79 lira yerine yaklaşık 65 lira seviyesinde. Şokun yüzde 75’ini bütçe olarak biz karşılıyoruz.”

ENERJİ TEDARİĞİ İÇİN “SORUN YOK” MESAJI

Mehmet Şimşek, Türkiye’nin enerji arz güvenliği konusunda şu an için bir problem yaşamadığını da vurguladı.

Son yıllarda yapılan LNG yatırımları, depolama kapasitesi ve alternatif enerji hatları sayesinde Türkiye’nin enerji kaynaklarını çeşitlendirdiğini belirten Şimşek, Hürmüz Boğazı’na olan bağımlılığın düşük seviyede olduğunu söyledi.

Bakan, petrol, doğalgaz ve jet yakıtı tedarikinde herhangi bir kesinti bulunmadığını ifade etti.

KÜRESEL RESESYON RİSKİ UYARISI

Şimşek ayrıca enerji fiyatlarının uzun süre yüksek kalması halinde dünya ekonomisinde ciddi bir yavaşlama yaşanabileceği uyarısında bulundu.

Uluslararası kuruluşların senaryolarına değinen Bakan, petrol fiyatlarının 100 doların üzerinde kalmasının küresel büyümeyi sert şekilde aşağı çekebileceğini, dünya genelinde enflasyonun yeniden yüzde 5-6 bandına yükselebileceğini söyledi.

"Mehmet Şimşek’ten dikkat çeken akaryakıt çıkışı: “Eşel mobil olmasaydı mazot 90 liraya dayanacaktı”" haberi, 06 Mayıs 2026 tarihinde yazılmıştır. 06 Mayıs 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.