Mehmet Şimşek’i sevindiren rekor: Haziranda ÖTV geliri 61 milyar TL’ye ulaştı

Haziran ayında otomotivden elde edilen ÖTV tahsilatı 61 milyar TL’yi aştı. Elektrikli araçların yükselişine rağmen devletin vergi geliri rekor kırdı. Detaylar haberimizde
Ekonomi yönetimi açısından yüzleri güldüren gelişme haziran ayında otomotiv sektöründen geldi. Gazete Pencere yazarı Emre Özpeynirci’nin X hesabından yaptığı açıklamaya göre, sadece haziran ayında otomotiv sektöründen elde edilen ÖTV tahsilatı 61 milyar TL’ye ulaştı. Özpeynirci bu durumu, "Kazanan yine kasa" sözleriyle duyurdu.
Haziranda otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre %12 artarken, hükümetin otomotivden elde ettiği ÖTV geliri %38 yükseldi. Elektrikli araçların pazardaki payı %27’ye çıksa da, düşük vergi diliminde yer almalarına rağmen toplam vergi gelirinde herhangi bir azalma yaşanmadı. Aksine, bu durum gelirlerin daha da artmasına katkı sağladı.
2025’in ilk 6 aylık verilerine göre:
Otomotiv pazarı yalnızca %4,69 büyüdü
ÖTV geliri ise %40,02 arttı
Toplam ÖTV tahsilatı: 315,3 milyar TL
Araç başına düşen ortalama ÖTV: 501.204 TL (2024’te bu rakam 374.730 TL idi)
Satışlardaki sınırlı artışa rağmen, yükselen araç fiyatları ve vergi oranları sayesinde devletin kasasına giren para katlandı. Bu artış trendi devam ederse, 2025 yılı sonunda ÖTV gelirinin 799 milyar TL’lik hedefi aşması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl da benzer bir senaryoda hedef aşılmıştı.
Elektrikli araçların pazar payı büyürken vergi gelirlerinin gerilememesi, Türkiye’de otomotiv vergilendirme sistemine dair yeni tartışmaları da gündeme taşıyor. Vatandaş için araç almak giderek daha zorlaşırken, devletin kazancı artışını sürdürüyor.
"Mehmet Şimşek’i sevindiren rekor: Haziranda ÖTV geliri 61 milyar TL’ye ulaştı" haberi, 16 Temmuz 2025 tarihinde yazılmıştır. 16 Temmuz 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.