Mehmet Şimşek: Dezenflasyon süreci hız kesmeden devam ediyor

Mehmet Şimşek: Dezenflasyon süreci hız kesmeden devam ediyor

Temmuz ayı enflasyon rakamları beklentilerin altında geldi. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, dezenflasyon sürecinin kararlılıkla devam ettiğini ve yıl sonunda enflasyonun Merkez Bankası tahminleri içinde gerçekleşeceğini açıkladı.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Temmuz ayında enflasyonun yüzde 2,06 artış gösterdiğini belirtti. Bu artışın geçici ve dönemsel faktörlerden kaynaklandığını vurgulayan Şimşek, aylık enflasyonun beklentilerin altında gerçekleştiğine dikkat çekti.

ENFLASYON 44 AYIN EN DÜŞÜK SEVİYESİNE GERİLEDİ

Bakan Şimşek, yıllık enflasyonun yüzde 33,5’e gerilediğini ve son 44 ayın en düşük seviyesine indiğini belirtti. Son 12 ayda enflasyonda 28,3 puanlık düşüş yaşandığını ifade eden Şimşek, özellikle yıllık gıda enflasyonunun yüzde 28, temel mal enflasyonunun ise yüzde 20,7 seviyesinde olduğunu açıkladı.

HİZMET ENFLASYONU ÜÇ YILIN İLK DEFA YÜZDE 50'NİN ALTINA DÜŞTÜ

Şimşek, hizmet enflasyonunun üç yılı aşkın süredir ilk kez yüzde 50’nin altına indiğini ifade etti. Dezenflasyon sürecinin hedefler doğrultusunda kesintisiz ilerlediğine dikkat çeken bakan, fiyat istikrarını sağlamak için programın kararlılıkla uygulanacağını vurguladı.

Temmuz ayı enflasyonundaki beklenmedik düşüş, ekonomik öngörülebilirliği artırarak yatırım ortamının güçlenmesine katkı sağlayacak önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor.

"Mehmet Şimşek: Dezenflasyon süreci hız kesmeden devam ediyor" haberi, 04 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 04 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.