Manisa’dan İzmir’e rest: “suyumuzu vermeyiz”

İzmir’de artan su sıkıntısına çözüm arayan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Manisa’da su kaynağı arayacağı öğrenildi. Ancak bu karara Manisa’dan sert tepki geldi.İzmir’in su arayışına karşı çıkan Manisa cephesi, mevcut kaynakların paylaşılmasının bölgedeki tarımsal üretimi olumsuz etkileyeceğini savu
Manisa Ziraat Odası Başkanı Hüseyin Altındağ, İzmir’in Manisa’dan su çekme planına karşı çıktı. Altındağ, "Manisa’nın suyu zaten Manisa’ya yetmiyor. Sarıkız ve Göksu’dan su çekiliyor, bundan rahatsızız. Yine gelip su aramalarına müsaade etmeyiz" dedi.
İZMİR 200 NOKTADA SU ARAYACAK
İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentin su ihtiyacını karşılamak için 200 farklı noktada su arama çalışması yapacak. Bu noktalar arasında, daha önce de su tartışmalarının gündeme geldiği Manisa’nın Saruhanlı ve Yunusemre ilçeleri de bulunuyor.
"MANİSA OVASI ÇÖLE DÖNER"
Gediz Havzası ve Manisa Ovası’nda kuraklık riskine dikkat çeken Altındağ, kontrolsüz su çekilmesi halinde bölgenin tarımsal geleceğinin tehlikeye gireceğini söyledi. Altındağ, "Manisa’da su biterse barajlarda da su kalmaz. O zaman ovamız çöl olur. Çiftçilerimiz zaten damlama sulamaya geçti, teknolojiyi yakından takip ediyoruz. Sondajlarla yüklenilirse bu denge bozulur" ifadelerini kullandı.
"İZMİR KENDİ ÇÖZÜMÜNÜ ÜRETMELİ"
Altındağ, İzmir’in çözümü başka şehirlerde değil, kendi içinde araması gerektiğini vurguladı: "Göletler yapılmalı ya da denizden su arıtma yoluna gidilmeli. İçme suyu öncelikli ama şu an pek çok yerde farklı amaçlarla da kullanılıyor. İzmir bir an önce kendi göletlerini inşa etmeli."
İzmir’in su krizine çözüm arayışları sürerken, Manisa’dan gelen tepkiler iki şehir arasında yeni bir gerilimin işareti oldu.
"Manisa’dan İzmir’e rest: “suyumuzu vermeyiz”" haberi, 22 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 22 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.