Mahfi Eğilmez'den Eleştiri: "Herkesi Üniversite Mezunu Yapan Sistem"

Eğilmez, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda kendi eğitim hayatından örnekler verdi. Üniversite döneminde okuldan atılan arkadaşlarının olduğunu kaydeden Eğilmez, şimdi ise herkesi üniversite mezunu yapmaya yönelmiş bir sistem olduğunu söyledi.
İktisatçı Dr. Mahfi Eğilmez, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, günümüz eğitim sistemiyle kendi öğrencilik yıllarını karşılaştırarak önemli eleştirilerde bulundu. Eğilmez, eskiden teşekkür ve takdir belgesi alan öğrencilerin az olduğunu, ancak şimdi bu belgeleri almayanların azınlıkta kaldığını söyledi.
"HERKESI ÜNIVERSITE MEZUNU YAPMAYA YÖNELIK BIR SISTEM..."
Eğilmez, geçmişte lise ve üniversite eğitiminin daha zor olduğunu belirterek, üniversite yıllarında okullarından atılan birçok arkadaşının olduğunu ancak günümüzde üniversiteye giren herkesin mezun olduğunu ifade etti.
Eğilmez, paylaşımında şu ifadelere yer verdi:
"Ben lisedeyken (Ankara Atatürk Lisesi) bizim 45 kişilik sınıfta biri takdire biri de teşekküre geçen iki kişi vardı. Sınıfın yarıdan fazlası bütünlemeye kalırdı. Şimdi bakıyorum da takdir, teşekkür getirmeyenler azınlıkta kalıyor, bütünlemeye kalan neredeyse hiç yok.
Mülkiye'de okurken (1968 - 72) çevremizde Mülkiye'den, ODTÜ'den, Hacettepe Tıp'tan atılmış arkadaşlarımız vardı. Şimdi öyle bir şey yok, bir kez girdin mi mezun olup çıkmamak mucize. Herkesi üniversite mezunu yapmaya yönelmiş bir eğitim sistemi kendisini mühendis, iktisatçı, hukukçu zanneden bir sürü mezun çıkarıyor ve bu insanlar iş bulamayınca hayata küsüyor. Daha kötüsü iş bulurlarsa da bizi hayata küstürüyorlar."Mülkiye'de…
— Mahfi Eğilmez (@mahfiegilmez) August 6, 2025
"Mahfi Eğilmez'den Eleştiri: "Herkesi Üniversite Mezunu Yapan Sistem"" haberi, 06 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 06 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.