KFC ve Pizza Hut'un ABD'deki satışları geriledi

Yum! Brands, 2024'ün ilk çeyreğine ait bilançosunu açıkladı. Geliri %3 azalarak 1,6 milyar dolara geriledi. Şirketin net karı ise %5 artışla 314 milyon dolara yükseldi. Orta Doğu'daki çatışmaların etkisiyle KFC ve Pizza Hut satışları düştü.
Yum! Brands, 2024'ün ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin geliri bir önceki yılın aynı dönemine göre %3 azalarak 1,6 milyar dolara düştü. Ancak net karı %5 artarak 314 milyon dolara yükseldi. Orta Doğu'daki çatışmaların etkisiyle KFC ve Pizza Hut satışlarında gerileme yaşandı. CEO David Gibbs, iyileşme işaretleri olduğunu belirtti.
Yum! Brands, 2024'ün ilk çeyreğine ait bilançosunu açıkladı. Geliri geçen yılın aynı dönemine göre %3 azalarak 1,6 milyar dolara geriledi. Şirketin net karı ise %5 artışla 314 milyon dolara yükseldi. Hisse başına karı da geçen yılın aynı dönemine kıyasla artarak 1,10 dolara ulaştı. Ancak aynı mağaza satışları %3 düşüş gösterdi.
KFC'nin Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika'daki satışları %5 azalırken, Pizza Hut'ın aynı bölgelerdeki satışları %8 düştü. Taco Bell'in aynı mağaza satışları ise %1 arttı.
Yum! Brands CEO'su David Gibbs, Orta Doğu'daki çatışmaların etkilerinin dağınık ve ölçülmesi zor olduğunu belirtti ancak en çok etkilenen pazarlarda iyileşme görmeye başladıklarını ifade etti.
McDonald's, Pizza Hut ve KFC gibi diğer ABD'li restoran zincirleri de Orta Doğu'daki çatışmalar nedeniyle protesto ve boykotlarla karşı karşıya kaldı. McDonald's'ın aynı mağaza satışları da düşerken Starbucks'ın geliri ve aynı mağaza satışları da azalış gösterdi.
"KFC ve Pizza Hut'un ABD'deki satışları geriledi" haberi, 02 Mayıs 2024 tarihinde yazılmıştır. 02 Mayıs 2024 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.