Japonya iş gücü açığını kapatmak için 1.2 milyon yabancı işçi alacak

Japonya, kronik iş gücü açığını gidermek amacıyla çalışma göçü programlarını köklü şekilde yeniliyor. Hükümet, 2028 mali yılı sonuna kadar 1,2 milyon yabancı işçiyi kabul etmeyi hedefliyor ve yeni “Beceri Gelişimi için İstihdam” statüsü ile mevcut sistem yeniden yapılandırılıyor.
Japonya hükümeti, iş gücü yetersizliğini hafifletmek amacıyla ana çalışma göçü programlarını kapsamlı bir şekilde yeniliyor. Düzenlemeye göre, 2028 mali yılına kadar toplam 1,2 milyon yabancı işçi kabul edilecek. Bu adım, özellikle sağlık, inşaat ve hizmet sektörlerindeki kronik personel açığını hedef alıyor.
YENİ STATÜ: “BECERİ GELİŞİMİ İÇİN İSTİHDAM (ESD)”
Uzmanlar kuruluna sunulan düzenlemeler, mevcut Belirli Vasıflı İşçi (SSW) Tip 1 programı ile 2027’de yürürlüğe girecek yeni ikamet statüsünü birleştiriyor. “Beceri Gelişimi için İstihdam” (ESD) statüsü, Teknik Stajyer Eğitim Programı’nın yerini alacak ve eğitim ile istihdamı daha yapılandırılmış şekilde birleştirecek. Böylece yabancı işçilerin beceri geliştirmesi ve sektöre entegrasyonu kolaylaştırılacak.
DİJİTALLEŞME VE YERLİ İŞ GÜCÜ ETKİSİ
Japon yetkililer, kontenjan hesaplamalarında 2028 sonundaki tahmini iş gücü açığını esas aldı. Dijitalleşme ve otomasyonun bazı sektörlerde iş gücü ihtiyacını azaltacağı, ayrıca kadınlar ve yaşlıların iş gücüne katılımındaki artışın da yabancı işçi ihtiyacını kısmen dengeleyeceği vurgulandı.
SADECE KRİTİK SEKTÖRLERDE YABANCI İŞÇİ İZNİ
Yeni sistem Mart 2027’de başlayacak ve 2028 mali yılı sonuna kadar iki yıllık bir üst sınırla işlem görecek. Düzenleme kapsamında, hâlâ ciddi iş gücü açığı olan sektörler yabancı işçi kabul edebilecek. Böylece göç politikası, ihtiyaç odaklı ve kontrollü bir çerçevede uygulanacak.
"Japonya iş gücü açığını kapatmak için 1.2 milyon yabancı işçi alacak" haberi, 23 Aralık 2025 tarihinde yazılmıştır. 23 Aralık 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.