İYİ Parti'den Ekonomi Politikalarına Sert Eleştiri

İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı Erhan Usta, ANKA Haber Ajansı'na yaptığı açıklamada, iktidarın ekonomi politikalarının uzun süredir dar ve sabit gelirliler üzerinden yürütüldüğünü belirterek, bakanlar değişse de servet transferinin sürdüğünü iddia etti.
Usta, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in uyguladığı ekonomi programını "emeklinin, asgari ücretlinin, memurun üzerine binmiş bir program" olarak nitelendirdi. Daha önce de komisyonda Şimşek'e, bütçede alınan tedbirlerin yüzde 85'inin yoksul halk kitlelerinin üzerine bindiğini söylediğini hatırlatan Usta, yalnızca yüzde 15'lik kısmın kurumların ve zengin kesimlerin üzerine yüklendiğini belirtti. Usta, Bakan Şimşek'in Kızılcahamam kampında "emekliye para verebiliriz ama verirsek dengeler bozulur" açıklamasıyla bu durumu teyit ettiğini ve bunun "gene bu kesimlerin üzerine binerek bir program yürüteceğim" anlamına geldiğini savundu.
"NEBATI DÖNEMINDE YANDAŞA DÜŞÜK FAIZLI KREDIYLE, ŞIMDI FAIZ ÜZERINDEN SERVET TRANSFERI"
Servet transferi konusuna da değinen Usta, mevcut dönemde servet transferinin faiz üzerinden yapıldığını, hükümetin yüzde 27 enflasyon öngörürken yüzde 50 faiz verdiğini belirtti. Bundan önceki Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati döneminde ise servet transferinin faizlerin düşük tutularak yapıldığını söyledi. Usta, yüksek enflasyon döneminde kamu bankalarından ve Merkez Bankası'ndan verilen düşük faizli yatırım taahhütlü avans kredileriyle yüksek meblağlarda kredilerin verildiğini, bu kredileri alanların düşük faizle aldıkları parayı mala bağlayarak veya başka yollarla değerlendirerek zenginleştiklerini ifade etti.
"KKM ÜZERINDEN 100 MILYAR DOLARA YAKIN SERVET TRANSFERI YAPILDI"
Erhan Usta, Kur Korumalı Mevduat (KKM) üzerinden 100 milyar dolara yakın bir servet transferi yapıldığını iddia etti. KKM hesaplarına para yatıranların genellikle "gariban, emekli" olmadığını, aksine çok büyük firmalar veya bireysel zenginler olduğunu vurguladı. Usta, KKM döneminde yapılan büyük servet transferlerinin gelir dağılımındaki bozukluğu net bir şekilde gösterdiğini belirtti ve şu anda başka bir yöntemle servet transferi yapılmaya devam ettiğini savundu.
"ŞIMŞEK'IN POLITIKALARI ÇIFTÇIYI VE ESNAFI VURUYOR"
Şimşek'in politikalarının dar gelirli kesimi, esnafı ve çiftçiyi vurduğunu belirten Usta, Türkiye'nin tarımsal desteklemelerinin milli gelire oranının yüzde 0,2 olduğunu, oysa kanuna göre bu oranın yüzde 1 olması gerektiğini hatırlattı. Hatta 2007'de bile bu oranın yüzde 0,63 olduğunu belirterek, Şimşek'in programının çiftçinin üzerine bindiğini söyledi.
Esnafa nefes olacak kredi başvurularının bir buçuk saatte tükenmesini de eleştiren Usta, "Kim o başvuru dosyasını bir buçuk saat içerisinde hazırlayıp da başvuru yaptı? Buradan da gene belirli kesimlere verilmiş düşük miktarlarda bir kaynak aktarımı olduğu görülüyor" dedi.
Erhan Usta, iktidarın ekonomi politikalarında bakan değişse de servet transferinin sürdüğünü özetleyerek, "Bakan Nebati döneminde de zengin biraz daha zengin oldu ki onun döneminde yandaşlar biraz daha zenginleşti. Çünkü o yüksek enflasyon döneminde düşük faizlerle krediyi kendilerine yakın olanlara verdiler. Yani fakirden aldı zengine verdi Bakan Nebati. Şu anki politikalarda belki eskiye göre daha az suiistimal var fakat Bakan Şimşek de gene garibanın üzerinde ekonominin yükünü yüklemiş durumda zengine gene dokunmuyor" ifadeleriyle eleştirilerini sonlandırdı.
"İYİ Parti'den Ekonomi Politikalarına Sert Eleştiri" haberi, 17 Temmuz 2025 tarihinde yazılmıştır. 17 Temmuz 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.