İstanbul'da zamlı ulaşım dönemi başladı: İşte yeni tarifeler

İBB Meclisi kararıyla İstanbul’da toplu ulaşım araçlarına yüzde 30 zam geldi. Metro, otobüs, metrobüs, minibüs ve vapur ücretleri güncellendi. Detaylar haberimizde
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi’nin 12 Eylül’de aldığı karar doğrultusunda toplu taşıma araçlarına yüzde 30 zam uygulaması başladı. Otobüs, metro, metrobüs, minibüs ve vapur ücretleri bugünden itibaren yeni tarifeyle geçerli oldu.
Yapılan düzenlemeyle elektronik tam bilet 35 TL, Mavi Kart aylık abonman ücreti 2.748 TL oldu. Deniz yolu seferlerinde Üsküdar–Eminönü hattı 44,33 TL, Kadıköy–Eminönü ve Kadıköy–Beşiktaş seferleri 49,40 TL, Bostancı–Adalar hattı ise 130,22 TL olarak belirlendi.
Minibüslerdeki "indi-bindi" ücretleri de güncellendi:
0–4 km: 32,50 TL
4–7 km: 34 TL
7–11 km: 35 TL
11–15 km: 36 TL
15–20 km: 39 TL
Öğrenci ücreti: 21 TL
Yeni tarifelerin uygulanmasıyla birlikte metro, metrobüs ve otobüs duraklarında yoğunluk yaşandı. Vatandaşlar İstanbulkart veya gişeler aracılığıyla ücretlerini ödeyerek toplu ulaşım hizmetlerinden faydalandı.
İBB’nin toplu taşımaya son zam uygulaması 15 Ocak 2025’te yüzde 35 artış olarak yapılmıştı. Haziran ayında önerilen ek yüzde 21,29’luk zam teklifi ise Bakanlık temsilcilerinin çoğunluk oyuyla reddedilmişti.
"İstanbul'da zamlı ulaşım dönemi başladı: İşte yeni tarifeler" haberi, 15 Eylül 2025 tarihinde yazılmıştır. 15 Eylül 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.