İran'dan E3 Ülkelerine Net Mesaj: "Uranyum Zenginleştirme Meşru Hakkımız, Yaptırımlar Kalkmalı"

İran'dan E3 Ülkelerine Net Mesaj:

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Mecid Taht Revançi, İstanbul'da İngiltere, Almanya ve Fransa (E3) ile yapılan görüşmelerde uranyum zenginleştirmeyi meşru bir hak olarak gördüklerini ve haksız yaptırımların kaldırılmasının gündemde olduğunu belirtti.

İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Mecid Taht Revançi, İngiltere, Almanya ve Fransa (E3 ülkeleri) ile İstanbul'da gerçekleştirdikleri müzakerelere ilişkin yaptığı açıklamada, "Uranyum zenginleştirmeyi meşru haklarımızdan biri olarak değerlendiriyoruz. Haksız ve gayrimeşru yaptırımların kaldırılması görüşmenin gündem maddeleri arasındaydı" dedi. Revançi, toplantıda nükleer konuların yanı sıra, İsrail ve ABD'nin İran'a yönelik saldırılarının da detaylı bir şekilde ele alındığını belirtti.

"İTIRAZLARIMIZI NET BIR ŞEKILDE ORTAYA KOYDUK"

Revançi, ülkesine yönelik saldırıların uluslararası hukuka aykırı olduğunu ve hiçbir uluslararası kriterle bağdaşmadığını vurgulayarak, bu konudaki rahatsızlıklarını E3 ülkelerine ilettiklerini ifade etti. Toplantıda, yaptırımların yeniden uygulanması ve "tetik mekanizması" (snapback) konusunun da gündeme geldiğini belirten Revançi, bu konudaki itirazlarını net bir şekilde dile getirdiklerini söyledi. Dışişleri Bakanı Arakçi'nin daha önce BM Genel Sekreteri'ne gönderdiği mektupla, İran'ın bu konudaki hukuki tutumunu ayrıntılı biçimde açıkladığını ve ilgili ülkelerin böyle bir iddiada bulunma hakkına sahip olmadığını vurguladığını hatırlattı.

"URANYUM ZENGINLEŞTIRME FAALIYETLERI KESINTISIZ SÜRMELI"

Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Anlaşması (NPT) çerçevesinde ülkesinin sahip olduğu hakların toplantıda önemli başlıklar arasında yer aldığını belirten Revançi, "Özellikle uranyum zenginleştirmeyi meşru haklarımızdan biri olarak değerlendiriyoruz ve bu faaliyetlerin ülke içinde kesintisiz şekilde sürdürülmesi gerektiğine inanıyoruz" şeklinde konuştu.

"GÖRÜŞMELERIN SÜRDÜRÜLMESI KONUSUNDA MUTABAKATA VARILDI"

Öte yandan, İstanbul'daki müzakerelere katılan İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi de sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, üç Avrupa ülkesiyle ciddi, açık ve kapsamlı bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirtti. Görüşmede yaptırımların kaldırılması ve nükleer konulara ilişkin son gelişmelerin ele alındığını ifade eden Garibabadi, İran halkına yönelik son saldırılarda bu ülkelerin tutumlarını açık şekilde eleştirdiklerini ve snapback mekanizması dahil olmak üzere ülkesinin ilkesel tutumunu net biçimde ifade ettiklerini söyledi. Garibabadi, her iki tarafın da toplantıya somut önerilerle katıldığını ve görüşmelerin bu çerçevede sürdürülmesi konusunda karşılıklı mutabakata varıldığını kaydetti.

"İran'dan E3 Ülkelerine Net Mesaj: "Uranyum Zenginleştirme Meşru Hakkımız, Yaptırımlar Kalkmalı"" haberi, 26 Temmuz 2025 tarihinde yazılmıştır. 26 Temmuz 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

Kaynak:İHA

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.