İran misillemesi ABD’ye milyarlarca dolara mal oldu

İran misillemesi ABD’ye milyarlarca dolara mal oldu

İran’ın misilleme saldırıları ve çatışmaların ilk iki haftasında ABD’ye ait radar sistemleri, savaş uçakları ve İHA’lar dahil yaklaşık 3,84 milyar dolar değerinde askeri ekipmanın kaybedildiği iddia edildi.

İran ile ABD arasında artan askeri gerilimin ilk iki haftasında ABD’ye ait önemli askeri ekipman kayıpları yaşandığı öne sürüldü. Açık kaynak verilerine dayanan analizlere göre çatışmaların ilk 14 gününde radar sistemleri, savaş uçakları ve insansız hava araçları dahil yaklaşık 3,84 milyar dolar değerinde askeri ekipman kaybedildi.

Kayıpların büyük bölümünü ABD’nin balistik füze savunma sistemlerinde kullanılan radar altyapısının oluşturduğu belirtiliyor.

THAAD RADAR SİSTEMLERİ HEDEF ALINDI

Analizlere göre kayıpların en büyük kısmı, THAAD kapsamında kullanılan AN/TPY-2 radar bileşenlerinde meydana geldi. Uydu görüntülerine göre Birleşik Arap Emirlikleri, Ürdün ve Suudi Arabistan’da konuşlu toplam dört radar bileşeni saldırılarda vuruldu.

Uzmanlara göre bu radar sistemlerinin toplam değerinin yaklaşık 2 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor.

ERKEN UYARI RADARI HASAR GÖRDÜ

İran’ın misilleme saldırılarında Katar’daki El Udeyd Hava Üssü’nde bulunan AN/FPS-132 erken uyarı radar sisteminin de hasar aldığı bildirildi. Yaklaşık 1,1 milyar dolar değerindeki sistemin vurulduğu Katarlı yetkililer tarafından doğrulandı.

Ayrıca ABD’li yetkililer, çatışmalar sırasında 11 adet MQ‑9 Reaper insansız hava aracının düşürüldüğünü açıkladı. Bu kaybın maliyetinin yaklaşık 330 milyon dolar olduğu değerlendiriliyor.

SAVAŞ UÇAKLARI VE YAKIT İKMAL UÇAĞI DÜŞTÜ

Çatışmalar sırasında üç adet F‑15E Strike Eagle savaş uçağının Kuveyt hava savunma sistemleri tarafından yanlışlıkla düşürüldüğü iddia edildi. Bu uçakların yerine yenilerinin konulmasının yaklaşık 282 milyon dolara mal olacağı belirtiliyor.

Bunun yanı sıra Irak’ta düşen bir KC‑135 Stratotanker yakıt ikmal uçağının da ABD’ye yaklaşık 80 milyon dolarlık ek maliyet getirdiği ifade edildi.

ABD DONANMASI TESİSLERİ DE HEDEFTE

İran’ın Bahreyn’in başkenti Manama’daki ABD Beşinci Filosu karargahını hedef alan saldırısında iki uydu iletişim terminali ile bazı askeri tesislerin hasar gördüğü bildirildi.

Her biri yaklaşık 20 milyon dolar değerinde olan terminallerin vurulmasının yanı sıra Kuveyt’teki Camp Arifjan Üssü’nde üç radar bileşeninin imha edildiği öne sürüldü. Bu saldırının ABD’ye yaklaşık 30 milyon dolarlık ek zarar verdiği tahmin ediliyor.

 

"İran misillemesi ABD’ye milyarlarca dolara mal oldu" haberi, 14 Mart 2026 tarihinde yazılmıştır. 14 Mart 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.