İktidar Kamu İşçilerine Zam Teklifini Yüzde 10'a Çekti

İktidar Kamu İşçilerine Zam Teklifini Yüzde 10'a Çekti

Kamu işçilerini kapsayan toplu iş sözleşmelerinde hükümet, ikinci ve sonraki 6’şar aylık dönemler için enflasyon oranında yaptığı zam teklifini geri çekti. İktidarın ikinci 6 ay için yüzde 10 oranında zam teklif ettiği öğrenildi.

215 gündür Kamu Çerçeve Protokolü'nün sonuçlanmasını bekleyen yaklaşık 600 bin kamu işçisi için zam görüşmelerinden hayal kırıklığı yaratan bir haber geldi. Geçtiğimiz hafta ilk 6 ay için yüzde 24, sonraki 6'şar aylık dönemler için enflasyon oranında zam teklif eden kamu işvereni, bu teklifini geri çekti.

Edinilen bilgiye göre, kamu işvereni ikinci ve sonraki 6'şar aylık dönemler için enflasyon oranında zam teklifini çekerek, ikinci 6 ay için sadece yüzde 10 zam teklif etti. Bu durum, yüzde 24'lük ilk tekliften dahi memnun olmayan işçileri büyük bir hayal kırıklığına uğrattı. Ocak ayında sözleşmesi başlayan işçiler, bu yeni teklife göre 1 Temmuz'dan itibaren son 6 aylık enflasyon oranında, yani yüzde 16.67 zam alacaktı.

İŞÇILERIN TALEBI YÜZDE 50 ZAM VE REFAH PAYIYDI

İşçi tarafını temsil eden Türk-İş ve Hak-İş konfederasyonlarının şubat ayında hükümete sunduğu teklif, bu son teklifin yarısı kadar bile etmiyor. İşçilerin iktidara sunduğu taslakta, günlük en düşük ücretin 1.800 TL'ye yükseltilmesi, bu artıştan sonra 2025'in ilk altı ayı için yüzde 50, sonraki iki dönem için ise yüzde 25'er zam yapılması ve ayrıca yüzde 10 refah payı verilmesi talep edilmişti.

"İktidar Kamu İşçilerine Zam Teklifini Yüzde 10'a Çekti" haberi, 24 Temmuz 2025 tarihinde yazılmıştır. 24 Temmuz 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.