İhracatçıya vergi indirimi geliyor! Bakanlık harekete geçti

İhracatçıya vergi indirimi geliyor! Bakanlık harekete geçti

Hazine ve Maliye Bakanlığı, ihracatçı şirketler için kurumlar vergisinde indirim hazırlığı başlattı. Yüzde 20 olan vergi oranının düşürülmesi planlanırken, kararın detayları henüz netleşmedi.

Hazine ve Maliye Bakanlığı, ihracatçı şirketleri desteklemek amacıyla yeni bir adım atmaya hazırlanıyor. Bakanlık kaynaklarından edinilen bilgilere göre, ihracat yapan firmalar için uygulanan kurumlar vergisi oranında indirime gidilmesi için çalışmalar başlatıldı.

İHRACATÇIYA DESTEK PAKETİ GÜNDEMDE

Ekonomim.com’da yer alan habere göre, hali hazırda yüzde 20 olan kurumlar vergisinin düşürülmesi planlanıyor. Ancak indirimin hangi seviyeye çekileceğine dair henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

SAVAŞ VE MALİYET BASKISI ETKİLİ OLDU

Türkiye’nin 2025 yılında yaklaşık 275 milyar dolara ulaşan ihracatı, son dönemde küresel gelişmelerden etkilenmeye başladı. Özellikle İran savaşı nedeniyle bazı deniz yollarının kapanması, artan lojistik maliyetler ve küresel ekonomideki yavaşlama, ihracatçılar üzerinde baskı oluşturdu.

DETAYLAR BEKLENİYOR

GSYH’nin yaklaşık yüzde 17’sine karşılık gelen ihracatın desteklenmesi amacıyla planlanan vergi indiriminin detaylarının önümüzdeki dönemde netleşmesi bekleniyor. Yeni düzenlemenin, ihracatçı firmaların rekabet gücünü artırması hedefleniyor.

"İhracatçıya vergi indirimi geliyor! Bakanlık harekete geçti" haberi, 01 Nisan 2026 tarihinde yazılmıştır. 01 Nisan 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.