Bakkaldan Doktora Milyonları İlgilendiriyor! E-Tebligatta Yeni Dönem Başladı!

Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik tebligat sisteminin kapsamını genişletti. 11 Ekim 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan tebliğle şirketler, ticari, zirai ve mesleki kazanç elde eden bazı mükellefler ile belirli araçları ilk kez edinen kişiler için elektronik tebligat zorunluluğu getirildi. Kayıt yaptırmayanlara süre tanındı. İşte detaylar...
Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik tebligat sistemine ilişkin yeni düzenlemeyi Resmi Gazete'de yayımladı. Tebliğle birlikte, az sayıda istisna dışında vergi mükelleflerinin elektronik tebligat sistemine dahil olması zorunlu hale geldi. Yeni uygulamayla vergi bildirimlerinin elektronik ortamda yapılması ve kağıt üzerinden tebligat döneminin sona ermesi öngörülüyor.
11 Ekim 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan düzenleme, şirketlerin yanı sıra tarımsal faaliyetlerden gelir elde edenleri, hayvan yetiştiricilerini ve diğer vergi mükelleflerini de ilgilendiriyor.
ELEKTRONİK TEBLİGAT KİMLER İÇİN ZORUNLU OLACAK?
Bakanlığın tebliğine göre elektronik tebligat sistemine dahil olmak zorunda olan mükellefler arasında kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler bulunuyor.
Ayrıca 6/6/2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek kişiler, tüzel kişiler ve tüzel kişiliği olmayan teşekküller de belirlenen sürelerde sisteme dahil olmak ve sistemi kullanmak zorunda olacak.
Tebliğde mükelleflerin yükümlülüğü şu ifadelerle açıklandı:
“Kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ile adi komandit şirketler ve 6/6/2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek kişiler ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller bu tebliğde belirlenen sürelerde bildirimde bulunarak elektronik tebligat sistemine dâhil olmak ve bu sistemi kullanmak zorundadır.”
SİSTEME KAYIT İÇİN SON TARİH BELLİ OLDU
Yeni düzenleme öncesinde elektronik tebligat sistemine kayıt yaptırmış olan mükelleflerin yeniden başvuruda bulunmasına gerek olmayacak. Ancak sisteme henüz dahil olmayan ve elektronik tebligat kullanmakla yükümlü bulunan mükelleflerin belirlenen süre içinde kayıt işlemlerini tamamlaması gerekecek.
Tebliğe göre kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler için süre, tebliğin yayımlandığı tarihi izleyen ayın sonuna kadar devam edecek.
Tebliğde süreye ilişkin şu ifadeler yer aldı:
“Tebliğin yayımı tarihinden önce elektronik tebligat sistemine dâhil olmayan ve elektronik tebligat sistemi kullanmak zorunda olan; kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ve kollektif şirketler ile adi komandit şirketler tebliğin yayımını izleyen ayın sonuna kadar elektronik tebligat sistemine dâhil olmak zorundadır.”
BAŞVURULAR VERGİ DAİRESİNDEN VE DİJİTAL ORTAMDAN YAPILABİLECEK
Elektronik tebligat sistemine kayıt olmak isteyen mükellefler, vergi dairelerine başvurarak işlemlerini gerçekleştirebilecek. Başvuruların Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapılması da mümkün olacak.
Dijital başvuru sırasında e-posta ve/veya kısa mesaj (SMS) yoluyla doğrulama yapılması gerekecek. Tebliğde bu süreç şöyle açıklandı:
“Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapılan başvurularda başvuru sahibi tarafından e-posta ve/veya kısa mesaj (SMS) doğrulaması yapılarak elektronik tebligat aktivasyon işlemi tamamlanır.”
E-TEBLİGATLARA DİJİTAL VERGİ DAİRESİ VE E-DEVLET'TEN ERİŞİLECEK
Yeni uygulamayla mükellefler, kendilerine gönderilen elektronik tebligatları Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden görüntüleyebilecek.
Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunan gerçek ve tüzel kişiler, T.C. kimlik numarası, vergi numarası ya da kullanıcı kodu ve şifrelerini kullanarak sisteme giriş yapabilecek.
Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler ise e-Devlet şifreleriyle sisteme erişebilecek. Bu kişiler, e-Devlet üzerinden oluşturacakları yeni şifreyi kullanarak da elektronik tebligatlarını görüntüleyebilecek.
Mükellefler ayrıca e-Devlet Kapısı üzerinden kimlik doğrulaması yaparak Gelir İdaresi Başkanlığının elektronik tebligat sistemine doğrudan ulaşabilecek. Böylece vergi bildirimleri dijital kanallar üzerinden takip edilebilecek.
"Bakkaldan Doktora Milyonları İlgilendiriyor! E-Tebligatta Yeni Dönem Başladı!" haberi, 11 Ekim 2026 tarihinde yazılmıştır. 11 Ekim 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.