GSS borcu olanlar için yeni karar: Sağlık hizmeti için süre uzatıldı

GSS borcu olanlar için yeni karar: Sağlık hizmeti için süre uzatıldı

Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla, GSS ve Bağ-Kur prim borcu olanların devlet ve devlet üniversitesi hastanelerinden yararlanma süresi 31 Aralık 2026’ya uzatıldı; özel hastaneler kapsam dışı.

Bağ-Kur ve Genel Sağlık Sigortası (GSS) prim borcu nedeniyle sağlık hizmetine erişimde “kapıdan dönme” riski yaşayan milyonlarca kişi için süre uzatımı geldi. Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla, prim borcu bulunsa da devlet ve devlet üniversitesi hastanelerinden yararlanmayı sağlayan düzenleme 31 Aralık 2026’ya kadar uzatıldı. 

RESMÎ GAZETE KARARI: SÜRE 2026 SONUNA KADAR UZATILDI

Karara göre, normal şartlarda prim borcu nedeniyle sağlık hizmeti alamayacak GSS’liler ile bakmakla yükümlü oldukları kişiler, Sağlık Bakanlığı’na bağlı sağlık tesisleri ve devlet üniversitesi hastanelerinde hizmet almaya devam edebilecek. 31 Aralık 2025’te bitmesi öngörülen uygulama, 31 Aralık 2026’ya çekildi.

PRİM BORCU ENGELİ GEÇİCİ OLARAK DEVRE DIŞI

Düzenleme kapsamında, borç durumuna bakılmaksızın muayene ve tedavi hizmetlerine erişim sürdürülüyor. Uygulama, özellikle 60 günden fazla prim borcu bulunan Bağ-Kur’lular için de sağlık hizmeti erişimini kesintiye uğratmama hedefiyle devam ettirildi. 

KAPSAM SINIRLI: ÖZEL VE VAKIF ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ DAHİL DEĞİL

Uzatım kararı yalnızca kamu hastaneleri ile devlet üniversitesi hastanelerini kapsıyor. Özel hastaneler ve vakıf üniversitesi hastaneleri, düzenlemenin dışında kalmayı sürdürüyor.

"GSS borcu olanlar için yeni karar: Sağlık hizmeti için süre uzatıldı" haberi, 07 Ocak 2026 tarihinde yazılmıştır. 07 Ocak 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

Ethem Solakoglu Genel Yayın Müdürü

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.