Galatasaray Divan Kurulu üyelerinden çağrı: Süper Kupa'nın 100. yılda Türkiye topraklarında oynanmasını istiyo

Fenerbahçe ile Galatasaray arasındaki Süper Kupa mücadelesinin Suudi Arabistan’da oynanacak olmasıyla ilgili Galatasaray'dan "Süper Kupa'nın Türkiye topraklarında oynanmasını istiyoruz" çağrısı geldi.
Türkiye Futbol Federasyonu'ndan yapılan açıklamada, Galatasaray-Fenerbahçe Süper Kupa maçının 30 Aralık'ta Suudi Arabistan'da oynanacağı açıklandı.
Kararın peşinden Galatasaray'dan maçın Türkiye'de oynanması için çağrı geldi.
Galatasaray'da Divan, olağanüstü toplantıya çağrılırken; iletilen dilekçelerde, karşılaşmanın Türkiye'de oynanması için kulüp yönetiminin harekete geçirilmesi istendi:
“Atatürk’ün emaneti olan cumhuriyetimizin en anlamlı ve simgesel kupası, ülkenin en eski ve en büyük iki kulübü arasında oynanarak daha da anlamlı hale gelecektir. Finalin Türkiye topraklarında, milli birlik ve bayram havasında oynanmasını istiyoruz.”
Sarı-kırmızılı üyeler, Fenerbahçe ve Beşiktaş'ın divan başkanlarını da bu mevzuda göreve davet etti.
Metin Öztürk: Seneye nerede yapmak istiyorlarsa varız
Galatasaray 2'nci Başkanı Metin Öztürk, Başkan Dursun Özbek’in TFF Başkanı Mehmet Büyükekşi ile görüşeceğini belirterek, “Başkanımız, federasyon başkanıyla görüşecek. Başkanımızın görüşünü de bilmiyorum. Bizim yönetim kurulu toplantılarımız salı günleri. Geçen hafta Bayern Münih maçı vardı toplanamadık. Ama yönetim kurulundan 3, 4 arkadaşımla görüştüm. Onlar da yandaş, biz de taraftarız. Biz konuya Suudi Arabistan, Londra diye bakmıyoruz. Cumhuriyetin 100’üncü yılı. Seneye nerede yapmak istiyorlarsa varız” diye konuştu.
Cumhuriyetin 100’üncü senesinde maçın Türkiye’de oynanması gerektiği isteğini yineleyen Öztürk, sözlerini şu şekilde konuştu:
“Biz her gün büyük takımlarla maç oynuyoruz. Biz zaten büyük takımız. Bizim için günü önemli değil. Arka arkaya gelmesi önemli değil. 24 saat geçer biz alemin kralıyla oynarız. Biz cumhuriyetin 100’üncü senesinde, cumhuriyetin yüzü Galatasaray’ın Türkiye’de oynamasını istiyoruz. Atatürk Olimpiyat Stadyumu var. İki takımda İstanbul takımı. Taraftarı yoğun olarak burada. Cumhurbaşkanımız gelir, protokolde izler, bizlere o kupayı verir biz de o kupayı onurla kaldırırız. Zaten bu kupanın eski adı Cumhurbaşkanlığı Kupası. Tabii ki federasyon özerk, cumhurbaşkanımızın konusu değil fakat bir yandaş olarak cumhurbaşkanımızın bu konuya el atmasını istiyorum.”
"Galatasaray Divan Kurulu üyelerinden çağrı: Süper Kupa'nın 100. yılda Türkiye topraklarında oynanm." haberi, 28 Ekim 2023 tarihinde yazılmıştır. 28 Ekim 2023 tarihinde de güncellenmiştir.

