Fındık hasadı başladı! Trabzon ve Giresun’da bahçeler doldu taştı

Fındık hasadı başladı! Trabzon ve Giresun’da bahçeler doldu taştı

Trabzon ve Giresun’da fındık hasadı başladı. Üreticiler sabahın erken saatlerinden itibaren bahçelere girerek sezonun ilk mahsullerini toplamaya başladı.

Karadeniz’in en değerli tarım ürünlerinden biri olan fındıkta hasat zamanı geldi çattı. Trabzon ve Giresun başta olmak üzere bölgedeki çiftçiler, sabahın erken saatlerinden itibaren fındık bahçelerine akın etti. Özellikle alçak rakımlı bölgelerde verimin yüksek olması üreticilerin yüzünü güldürüyor.

"EKMEK PARASI İÇİN ZORLUKLARA KATLANIYORUZ"

Trabzon’un Ortahisar ilçesi Akoluk Mahallesi’nde 24 kişilik ekibiyle hasada katılan Necati Erdoğan, hava şartlarının uygun olmasının işlerini kolaylaştırdığını söyledi. Erdoğan, "Zor yanları var ama ekmek parası için bu zorluklara katlanıyoruz. Bu yıl çalışma şartları çok iyi, herkes memnun" diye konuştu.

Yaklaşık 25 yıldır fındık toplayan Recep Kasım ise, "Sabah 07.00’de başlıyoruz, akşam 18.00’e kadar çalışıyoruz. Ekibimiz 20 senedir aynı kişilerden oluşuyor. Keyifli bir ortam var" dedi.

"RANDIMAN YÜKSEK, KOKARCA BÖCEĞİ SORUNU AZALDI"

Fındık Üreticileri Derneği Başkan Yardımcısı Suat Bayraktar, bu yıl randımanın yüksek olduğunu, özellikle kokarca böceği kaynaklı zararın azaldığını vurguladı. Bayraktar, "Yıl boyunca verdiğimiz emeğin karşılığını alıyoruz. Fındık altın değerinde, bunu iyi değerlendirmeliyiz" ifadelerini kullandı.

Hasadın yaklaşık bir hafta süreceğini belirten Bayraktar, ardından harman ve patoz işlemleriyle sürecin devam edeceğini söyledi.

GİRESUN’DA DA FINDIK TELAŞI BAŞLADI

Giresun’un sahil kesiminde de fındık toplama sezonu açıldı. Kayadibi Mahallesi'nde hasada başlayan Ayça Toraman Yerli, "Hazırlıklarımızı tamamladık, bugün itibarıyla hasada başladık. 15 gün sürmesini bekliyoruz" dedi.

Yaşar Işık ise "Bahçelerin belli bölgelerinde dallardan topluyoruz, sonra yere dökülenleri alıyoruz. Bereketli bir sezon olmasını diliyoruz" diyerek yeni sezona umutlu girdi.

Fındık üreticileri, verimli ve kaliteli bir hasat dönemi geçirmenin mutluluğunu yaşıyor. Türkiye’nin en önemli ihracat ürünlerinden biri olan fındıkta bu yıl yüksek kalite ve randıman beklentisi ön planda.

"Fındık hasadı başladı! Trabzon ve Giresun’da bahçeler doldu taştı" haberi, 03 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 03 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.