Fatih Tekke: "Ligde kalmak için 4 galibiyet gerekiyor diye düşünüyorum"

İstanbulspor Teknik Direktörü Fatih Tekke, sarı-siyahlılarda ilk hedefinin ligde kalmak bulunduğunu söyleyerek, "Ligde kalmak için 4 yengi gerekiyor diye düşünüyorum.
İstanbul spor Teknik Direktörü Fatih Tekke, sarı-siyahlılarda ilk hedefinin ligde kalmak bulunduğunu söyleyerek, "Ligde kalmak için 4 yengi gerekiyor diye düşünüyorum. Bunun birazcık daha azı yada fazlası da gereksinim olabilir. İşimiz kolay değil" dedi.
İstanbulspor Teknik Direktörü Fatih Tekke, ligdeki durumları, bireysel ve ekip olarak kariyer hedefleri hakkında İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine açıklamalarda bulunmuş oldu. Zor bir süreçten geçtiklerini ifade eden Tekke, "Tabelaya da esasen negatif olarak yansıdı. Sonrasında birazcık daha kendi oyunumuzun dışına çıktık. Çok istemediğim müdafa boyutuna taşındı. Ondan sonrasında birazcık skorlar gelmeye başladı. Son bölümde de bilhassa dönem içinde kattığımız oyuncuların katkısı da oldu. Diğer oyuncuların da performansının artması ve oyunun istediğimiz benzer biçimde gitmesi de tabelaya birazcık yansıdı. İstanbulspor oyuncularının başardığı şeyin oldukça mühim ve kıymetli bulunduğunu düşünüyorum. Aynı düzlemde değerlendirdiğiniz vakit kadro yapısıyla, kalitesiyle, bütçesiyle, fiziki şartlarıyla, koşullarıyla şu an yarışıyoruz, yarışın içerisindeyiz. Bunu bu çocuklarla yapıyoruz. Şu anki geldiğimiz durum oyunsal olarak isteğimin haricinde lige daha uygun, kendimle ilgili bazı değişimler yaptığımın göstergesi de olabilir, normalde ben oyuna birazcık daha değişik bakan teknik adam tarzıyım. Şu an oyuncularım da bunu benimsediler ve tabela da onları etkiliyor. 3-4 haftadır, buna Beşiktaş müsabakasını da ekleyebilirim. İşimizin zor bulunduğunu sürekli söylüyorum. Bize 3 hatta 4 yengi olursa yüzdemiz artabilir. Ligde kalmak için 4 yengi gerekiyor diye düşünüyorum. Absürt bir durum eğer olmazsa. Bunun birazcık daha azı yada fazlası da gereksinim olabilir. İşimiz kolay değil" diye konuştu.
"İstanbulspor, ailemiz benzer biçimde gördüğümüz bir yer"
Uzun vadeli sözleşmelerin teknik direktörler için ne kadar mühim bulunduğunun sorulması üstüne 45 yaşındaki teknik adam, şu şekilde yanıt verdi:
"Her geldiğimde 5 senelik imza atmıştım. İstanbulspor, ailemiz benzer biçimde gördüğümüz bir yer. Burayı sevdik. Burada bizim alıştırmacı olarak oldukça ciddi deneyimlerimiz oldu. Bu sahada ve oyuncularla oldu. Buraya koşulsuz geldik, gelmeye de devam ediyoruz. Bir alıştırmacı için bu sorduğun sual oldukça mühim. 5 senelik süreden daha ziyade Türkiye'de bu sürenin içeriğiyle ilgili ne konuşulmuş olduğu da mühim. Ne demek isterim, kulübün içindeki tüm fiziki, oyunsal, sahanın içi-dışı ile ilgili birçok fikir, proje olmalı. Bu belli bir zemine oturtulmalı. Bu hangi zamanlarda, nereye getirilmeli diye konuşulmalı. Kısa-orta-uzun vadede doğru sürecin yaşanması lazım. Bir teknik insanın, ekip içindeki, kulüp içindeki tesiri, bir hafta gelirsiniz, evlatların heyecanı vardır, yeni bir hocaya kendilerini göstermek isterler, bir şeyler ister sizden yada hiçbir şey istemez, o meblağ devam edersiniz, tüm maçları da kazanabilirsiniz fakat o kulübe hiçbir şey vermez. Hatta şampiyon bile olabiliriz o da kulübe bir şey katmaz. Belli süre yavaş yavaş oyunun kendisini, sahanın içerisini doğru dizayn ederek, eksikleriyle birlikte tamamlamaya emek vererek. Bu bir süreç işi. Türkiye'de 5 yıl, 15 yıl olsun hepimiz tabelaya bakıyor. Hiç kimse futbolun gerçekleriyle uğraşmıyor. Bunu da hiçbir kulüp hayal etmiyor. Tabela fena giderse spor kamuoyundaki başkanları, yönetimleri etkileyen karanlık sesler vardır. O sesler etkisinde bırakır sizi, başka yerden, başkaları siz gidin, ben geleyim diye başka şeyler yapar. Buna başkanlar, yönetimler de dayanamaz. Dolayısıyla ülke futbolu da bu halde. Hala da bu sorulara muhatap kalır."
"İstanbulspor çok zor günlerden geldi"
İstanbulspor ile en büyük hayalinin gerçekleştiğini söyleyen Fatih Tekke, "İstanbulspor şampiyon oldu. Ben buraya gelirken de tanımıyorduk birbirimizi, aradaki bir dostumuzun bir sözüyle geldik. İstanbulspor'dan önceki antrenörlük tecrübem 9-10 yıl önce 1. Lig'de Kayseri Erciyespor'daydı. İstanbulspor'da başkandan başka, As Başkanımız Ömer ve Furkan ağabeyimiz var, onun haricinde kimseyle görüşmeniz gereken bir şey yok. Dolayısıyla tam çalışılacak yer. Biz de sevdik, hep buradayız. Evimizden uzak hep burada kaldık. Sahada birçok şeyi deneme imkanı bulduk. İlk geldiğimde takım diye bir şey yoktu, yanılmıyorsam 57 tane kiralık oyuncu vardı. İstanbulspor doğru gözlerle, doğru analiz yapıp en maliyetsiz oyuncuyu bulmak zorunda. İstanbulspor çok zor günlerden geldi. Bunda sadece kendim diyemem, benden önce Yalçın Koşukavak demeliyim. Daha sonrasında dünya futbolunda denenmemiş birçok şeyi burada denedik. Ben bunu başkana da söylemiştim. O bize çok büyük tecrübe oldu. Sonrasında temelini attığımız bir şey var. Bunu çoğu insan seslendirmese de dışarıdaki bu işle ilgilenen birçok insan bunu biliyor. O temelden sonra ayrılmalar oldu, katkıları olanlar oldu. Sonunda da Osman hocanın başarısıyla şampiyon olundu. Bence çok büyük bir başarı. O bütçelerle, o kadar kısa sürede çok büyük başarı. Şimdi yapılması gereken daha büyük bir başarı var, ligde kalabilmek. Bu bütçelerle, kadro yapısıyla, bu kaliteyle beraber ligde kalırsak bence şampiyonluktan çok değerli bir şey olur. Kim ne derse desin kağıt üzerinde kolay gibi gözüküyor ama öyle değiliz. Bizim takımımızın evet, durumu iyi. Hocasıyla, ekibiyle bir şeyler yapmaya çok çalışıyoruz. Oyuncu yetenekleri bazen belirleyici olabiliyor" değerlendirmesinde bulunmuş oldu.
Türkiye Futbol Federasyonu'nun, bu yıl Süper Lig'den düşecek ekip sayısını 2'ye indirmesinin hatırlatılması üstüne Tekke, "Ülkede bu tip kararlar verilirken, bize kimse bir şey sormaz, İstanbulspor'a da soracağını zannetmiyorum. Burada bu işi belirleyen şeyler vardır, kulüpler vardır, camialar vardır, doğru değildir. Ligden 2 takımın düşmesi, düşmemesi bunların hepsinin her duruma hazır olması gereken bir şeydir. Kaç yıldır bu lig oynanıyor. Dünyada oynanır, örnekleri var. Benim ilgilendiğim bir konu değil. Ülkede karar vericiler hep güçlüler oluyor. Doğrular hiç karar vermiyor ama hep güçlüler veriyor" dedi.
"VAR olmasa bizim benzer biçimde kulüplerin hiçbir şansı kalmazdı"
VAR'ın oldukça iyi bir uygulama bulunduğunu belirten 45 yaşındaki teknik direktör, "VAR'ın kullanışıyla ilgili bir tartışma var diye düşünüyorum. Yoksa VAR çok iyi bir şey. Onu yönetenlerin diyelim, kullanış şeklimiz diyelim, hızıyla, değerlendirmesiyle biraz farklı, o tartışılabilir ama bana göre VAR iyi ki var. Yoksa bizim gibi kulüplerin hiçbir şansı kalmazdı" açıklamasını yapmış oldu.
"Icardi her şeyiyle tam bir santrfor"
Spor Toto Süper Lig'de beğenmiş olduğu forvetleri de dile getiren Fatih Tekke, "Mauru Icardi'yi oldukça beğeniyorum. Her şeyiyle tam bir santrfor. Onun haricinde performans olarak Enner Valencia müthiş performans. Yetenek olarak baktığımda Icardi daha iyi santrfor olarak geliyor" şeklinde konuştu.
A Milli Futbol Takımı'ndaki santrforları da değerlendiren Tekke, "Umut bu yıl goller attı, iyi bir sürem geçiriyor. Cenk, Beşiktaş'ta son dönem gol atmaya başladı, moral bulmaya başladı. Enes uzun zamandır beklenen performansını bir ihtimal ilk kez bu yıl kulübünde de elde etti. Ben orada Halil Dervişoğlu'ndan oldukça umutluydum. Onda oldukça büyük bir potansiyel görüyordum" ifadelerini kullandı.
"Hedefim bulunduğum yerde en doğrusunu, en iyisini yapabilmek"
İşinin oldukça zor bulunduğunu da vurgulayan Fatih Tekke, "Her vakit söylüyorum. Ekip olarak oldukça çalışkan, bu işe emek veren, kafa yoran, her gün her an informasyon almaya çalışan bir tarzımız var. Hedef olarak, 45 yaşındayım, yaşlandım artık. Hedeflerim her vakit olduğu benzer biçimde bulunduğum yerde en doğrusunu, en iyisini yapabilmek. Hep arkadan hançerlenerek diyelim, o şekilde o şekilde yaşamımız devam etse de net somut bir hedef olarak, ülke futbolundaki konuşma, düşünme şeklini değiştirebilmeye destek olabilmek, sahaya bakış şeklini destek olabilmek.. Dolayısıyla benim işim zor. Bunları arayan, bu tarz şeyleri isteyen şu an o şekilde bir kulüp ben bilmiyorum. İstanbulspor'daki ilk hedefim doğal ki ligde kalabilmek" diye konuştu.
İstanbulspor Teknik Direktör Fatih Tekke, her insana 'Hayırlı Ramazanlar' dileyerek, "Ramazan güzel bir ay. İnşallah kıymetini biliriz" dedi. - İSTANBUL
"Fatih Tekke: "Ligde kalmak için 4 galibiyet gerekiyor diye düşünüyorum"" haberi, 24 Mart 2023 tarihinde yazılmıştır.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.