Erdoğan imzaladı: “Aile ve Nüfus On Yılı” genelgesi yürürlüğe girdi

AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yayımlanan “Aile ve Nüfus On Yılı” genelgesi yürürlüğe girdi. Aile yapısını güçlendirmeyi ve nüfus politikalarını uzun vadeli bir stratejiyle ele almayı hedefleyen yeni yol haritasının detayları paylaşıldı.
AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlanan “Aile ve Nüfus On Yılı” genelgesi yürürlüğe girdi. Söz konusu genelgeyle birlikte Türkiye’nin aile yapısını korumaya ve nüfus politikalarını güçlendirmeye yönelik kapsamlı bir strateji hayata geçirildi.
Genelge, özellikle gençlerin desteklenmesi, aile kurumunun güçlendirilmesi ve demografik yapının sürdürülebilirliğinin sağlanmasına odaklanan uzun vadeli bir vizyon ortaya koyuyor.
BAKAN GÖKTAŞ’TAN AÇIKLAMA
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, genelgenin yayımlanmasının ardından sosyal medya hesabından değerlendirmede bulundu. Göktaş, söz konusu düzenlemenin Türkiye’nin geleceği açısından önemli bir adım olduğunu vurguladı.
Bakan Göktaş, açıklamasında aile yapısını koruyan, gençleri destekleyen ve nüfus politikalarını uzun vadeli bir perspektifle ele alan güçlü bir yol haritası oluşturduklarını belirtti.
UZUN VADELİ NÜFUS POLİTİKASI VURGUSU
Yeni genelgeyle birlikte “güçlü aile, güçlü toplum” hedefinin altı çizilirken, devletin tüm kurumlarıyla bu alanda daha etkin bir politika izleyeceği ifade edildi.
Aile ve Nüfus On Yılı kapsamında, toplumun her kesimini kapsayan sosyal desteklerin artırılması ve aile odaklı politikaların yaygınlaştırılması planlanıyor. Bakan Göktaş, bu süreçte vatandaşların yanında olmaya kararlılıkla devam edeceklerini belirterek genelgenin hayırlı olmasını diledi.
"Erdoğan imzaladı: “Aile ve Nüfus On Yılı” genelgesi yürürlüğe girdi" haberi, 02 Mayıs 2026 tarihinde yazılmıştır. 02 Mayıs 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.