E-Ticaret ve E-Devlet: 2024 Yılı İnternet Kullanım Raporu

2024 verilerine göre, 16-74 yaş grubunun %88,8’i internet kullanıyor; e-devlet hizmetleri %73,7 oranında tercih ediliyor. E-ticaret %51,7 ile yükselişte, en popüler alışveriş kategorisi ise giyim. WhatsApp, sosyal medya uygulamaları arasında lider konumda.
2024 YILI İNTERNET KULLANIM VERİLERİ
2024 yılı itibarıyla 16-74 yaş grubundaki bireylerin %88,8’i internet kullanıyor. Bu oran, 2023 yılında %87,1 olarak kaydedilmişti. İnternet kullanımında erkekler %92,2, kadınlar ise %85,4 ile önde bulunuyor.
E-DEVLET HİZMETLERİNE YÜKSEK TALEP
Son 12 ay içinde web üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı %73,7 olarak belirlendi. Erkekler %80,7, kadınlar ise %66,7 oranında e-devlet hizmetlerinden faydalandı. 25-34 yaş grubunda e-devlet kullanım oranı %92,1 ile en üst seviyeye ulaşırken, 65-74 yaş grubunda bu oran %25,6’ya geriliyor.
E-TİCARETTE YÜKSELİŞ DEVAM EDİYOR
2024 yılında internet üzerinden mal veya hizmet satın alma oranı %51,7’ye yükseldi. Erkeklerin %54,1’i, kadınların ise %49,3’ü e-ticareti tercih ediyor. Bireylerin %38,8’i son 3 ay içinde alışveriş yaptı. En popüler alışveriş kategorisi ise %76,7 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar olarak öne çıkıyor.
İNTERNETTEN ÖĞRENME ORANI AZALIYOR
İnternet üzerinden eğitim, mesleki veya özel amaçlı öğrenme faaliyetlerinde bulunan bireylerin oranı 2024’te %13,9’a geriledi. Bu oran erkeklerde %13,7, kadınlarda ise %14,1 olarak belirlendi.
WHATSAPP EN POPÜLER UYGULAMA
Sosyal medya ve mesajlaşma platformları arasında en fazla tercih edilen uygulama %86,2 ile WhatsApp oldu. Erkeklerin %89,5’i, kadınların %82,9’u WhatsApp’ı kullanmayı tercih ediyor. WhatsApp’ın ardından en çok kullanılan platformlar ise YouTube ve Instagram olarak sıralanıyor.
İNTERNET BAĞLANTILI TV ÖNDE
İnternet kullanan bireylerin en çok tercih ettiği cihaz, %47,9 ile web bağlantılı televizyon oldu. Akıllı ev aletleri ve giyilebilir teknolojilerin de popülaritesi artıyor.
FİYAT, SATIN ALMADA BELİRLEYİCİ ETKEN
Cep telefonu ve bilgisayar alımlarında bireylerin %89,2’si fiyatı en önemli kriter olarak belirtiyor. Donanım özellikleri ve marka tercihleri de dikkate alınan diğer önemli faktörler arasında yer alıyor.
Bu veriler, dijitalleşmenin ve internetin yaşamımızdaki rolünün hızla değiştiğini gösteriyor. Teknolojik gelişmelerle birlikte bu eğilimlerin artması bekleniyor.
"E-Ticaret ve E-Devlet: 2024 Yılı İnternet Kullanım Raporu" haberi, 27 Ağustos 2024 tarihinde yazılmıştır. 27 Ağustos 2024 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.