E-Ticaret Firmalarına Stok Bilgisi Zorunluluğu: Ticaret Bakanlığı'ndan Önemli Uyarı

E-Ticaret Firmalarına Stok Bilgisi Zorunluluğu: Ticaret Bakanlığı'ndan Önemli Uyarı

Bakanlık, e-ticaret ve perakende sektörlerinde stok bilgisi vermeyen satıcılara yönelik denetim başlattı. Reklamlarda stok bilgisi zorunlu tutulacak. TOBB ve TESK'e üye firmalar bilgilendirildi. Tüketici Hakları Derneği, şeffaflık ve adil ticaretin önemini vurguladı.

Bakanlık, perakende ve e-ticaret sektörlerinde faaliyet gösteren bazı satıcıların, tüketicilere yönelik ticari reklam ve uygulamalarında sınırlı stokla satışa sundukları ürünlerle ilgili stok bilgisi vermeyerek tüketici mağduriyetine yol açtığını belirterek harekete geçti.

Tüketicilerin, arama motorları veya doğrudan web siteleri ve uygulamalar aracılığıyla stok sınırlaması bilgisi olmadan gördüğü veya sepete eklediği ürünleri, daha sonra stokta bulunmaması nedeniyle satın alamadığı veya teslim alamadığı tespit edildi. Bu durumun önüne geçilmesi ve sektörün etkin şekilde işleyişinin sağlanması için Bakanlık, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu'na (TESK) yazı göndererek üye firmaların bilgilendirilmesini istedi.

STOK BİLGİSİ ZORUNLU

Bakanlık yazısında, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği uyarınca televizyon, poster ve web gibi mecralarda yayımlanan reklamlarda, satışa sunulan ürünlerle ilgili stok adedinin açıkça belirtilmesinin zorunlu olduğuna dikkat çekildi. Stok bilgisinin verilmemesinin mevzuata aykırı olacağı belirtilirken, "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması olarak değerlendirilmiyor. 'Stok bilgisinin teslimat adresine göre değişebileceği' bilgisinin üyelik aşamasından önce sunulması gerekiyor." denildi.

Bakanlık, Reklam Kurulu'nun ticari reklam ve haksız ticari uygulamalarla ilgili denetim yapmaya ve tüketicilerin ekonomik çıkarlarını korumaya devam edeceğini vurguladı.

"DERNEK OLARAK TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ"

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, e-ticaret sektöründe şeffaflığın sağlanmasının rekabet açısından önemli olduğunu belirtti. Kılıç, tüketicilerin bilgi edinme hakkının ihlal edilmemesi gerektiğini vurgulayarak, "Televizyon, afiş ve internet gibi mecralarda yayımlanan reklamlarda, satışa sunulan ürünlerle ilgili stok sınırı varsa, bu bilginin açıkça belirtilmesi gerekmektedir. Tüketicilerin yanıltılmaması ve aldatılmaması adına reklamların dürüst ve şeffaf şekilde hazırlanması büyük önem taşımaktadır." dedi.

Kılıç, e-ticaret firmalarının stok adedine ilişkin bilgileri net şekilde paylaşarak tüketicilere doğru bilgi sunması gerektiğini belirtti ve ekledi: "Haksız rekabet ortamının oluşmaması için TOBB ve TESK gibi üst meslek örgütleri ile kamu işbirliği önemlidir. Dernek olarak tüketicilerimizin haklarını korumak ve daha adil bir ticaret ortamı oluşturmak adına atılacak adımların takipçisi olacağız. Tüketicilerimizin haklarına saygı gösterilmesi ve şeffaflık ilkesinin benimsenmesi tüm sektörler için vazgeçilmezdir."

"E-Ticaret Firmalarına Stok Bilgisi Zorunluluğu: Ticaret Bakanlığı'ndan Önemli Uyarı" haberi, 30 Temmuz 2024 tarihinde yazılmıştır. 30 Temmuz 2024 tarihinde de güncellenmiştir.

Melike Aktaş Editör

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.