“Dilim dilim soygun” uyarısı: İşçiler yılın başında vergiye yakalanacak

“Dilim dilim soygun” uyarısı: İşçiler yılın başında vergiye yakalanacak

DİSK-AR, gelir vergisi tarifesine tepki göstererek ilk vergi diliminin daraltılmasının işçilerin net ücretlerini düşüreceğini açıkladı. “Dilim dilim vergi soygunu” uyarısında bulunan DİSK-AR, çalışanların yılın ilk aylarında üst vergi dilimlerine gireceğini vurguladı.

DİSK Araştırmalar Merkezi (DİSK-AR), gelir vergisi tarifesine ilişkin yaptığı açıklamada, ilk vergi diliminin daraltılmasının işçilerin vergi yükünü ağırlaştıracağını belirtti. Açıklamada, bu düzenleme nedeniyle çalışanların yıl içinde çok daha erken üst vergi dilimlerine gireceği, net ücretlerin ise kısa sürede eriyeceği vurgulandı.

“Dilim dilim vergi soygunu” başlığıyla yayımlanan değerlendirmede, yüzde 15’lik ilk gelir vergisi diliminin 190 bin TL olarak belirlendiği hatırlatıldı. Bu tutarın 2000 yılında asgari ücretin 22 katına denk geldiği belirtilirken, 2026 yılında asgari ücretin yalnızca 5,8 katına kadar gerilemiş olmasına dikkat çekildi. DİSK-AR’a göre bu tablo, vergi tarifesinin çalışanlar aleyhine giderek daraldığını gösteriyor.

Açıklamada, söz konusu düzenleme yüzünden işçilerin yılın ilk aylarında ikinci ve üçüncü vergi dilimlerine geçmek zorunda kalacağı, bunun da net maaşlarda hızlı düşüşe yol açacağı ifade edildi. Mevcut gelir vergisi yapısının emek gelirleri üzerindeki vergi baskısını artırdığı belirtilerek, uygulamanın işçiler açısından ciddi mağduriyetler doğuracağı uyarısı yapıldı.

280351-2.jpg

"“Dilim dilim soygun” uyarısı: İşçiler yılın başında vergiye yakalanacak" haberi, 01 Ocak 2026 tarihinde yazılmıştır. 01 Ocak 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.