CHP'li Murat Emir'den NATO Zirvesi tepkisi: "Ankara hayalet şehre döndü"

CHP'li Murat Emir'den NATO Zirvesi tepkisi:

CHP Grup Başkanvekili Murat Emir, NATO Zirvesi kapsamında Ankara'da alınan güvenlik tedbirlerini sert sözlerle eleştirdi. Başkentte yaşamın durma noktasına geldiğini savunan Emir, uygulamaları "OHAL ve sıkıyönetim" benzetmesiyle değerlendirdi.

CHP Grup Başkanvekili Murat Emir, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde düzenlediği basın toplantısında hem İzmir'deki belediyelere yönelik yürütülen soruşturmalara hem de NATO Zirvesi nedeniyle Ankara'da alınan güvenlik önlemlerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Emir, özellikle NATO Zirvesi kapsamında başkentte uygulanan tedbirlerin vatandaşların günlük yaşamını olumsuz etkilediğini savunarak hükümete eleştiriler yöneltti.

İZMİR SORUŞTURMALARINA TEPKİ

Seferihisar Belediyesine yönelik yürütülen soruşturmayla ilgili konuşan Murat Emir, CHP'li belediye başkanlarına yönelik iddiaların hukuki dayanaktan yoksun olduğunu öne sürdü.

Emir, şu ifadeleri kullandı:

"İddialara, onlara sorulan sorulara baktığınızda para transferi yapmak, adaylığı için menfaat temin etmek. Takvime bakıyorsunuz, ocak ayında aday olmuşlar. Varsa dosyanın ayrıntılarını bilemiyoruz fakat iddia edilmiş olduğu kadarıyla mart ayında bir para iddiasından bahsediliyor. Birazcık akıl, vicdan, izana gereksinim var. CHP'li belediye başkanlarının nasıl atandığı, nasıl seçildiği her insanın gözü önünde oldu. Aylar sonrasında 'sen şu menfaati temin ettin de adaylaştın' demek için gerçekten düşman hukuku uygulamak ve bir gözü dönmüşlük gerektirir."

"ANKARA HAYALET ŞEHİR OLMA YOLUNDA"

NATO Zirvesi nedeniyle Ankara'da uygulanan güvenlik tedbirlerini de eleştiren Emir, dünyanın farklı başkentlerinde düzenlenen benzer organizasyonları örnek gösterdi.

Emir, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Demokrasi olduğu için o ülkenin vatandaşları, aktivistler NATO'ya karşı eylemlerde bulundular, görüşlerini ifade ettiler, gösteri yürüyüşleri yaptılar ama hiçbiri tartaklanmadı, gözaltına alınmadı. O şehirler insansızlaştırılmadı, yollar kapatılmadı, 13 gün idari izin verilerek şehirler boşaltılmadı. Şu anda Ankara hayalet şehir olma yolunda. Yollar kapatılıyor, iş yerleri kapatılıyor, hastanelere randevular sınırlanıyor, memurlar izne gönderiliyor, parklar kapatılıyor ve yaşam felç ediliyor. Bir OHAL dönemi, bir sıkıyönetim. Niye? Çünkü gelen liderlerden vatandaşı saklayacaklar. Havaalanında başlıyor saklama. Uçaktan iniyor, biniyor aracına. Kötü görüntüler görmesin diye brandalar, arka taraftaki yoksulluk fark edilmesin diye yollara makyajlama çabaları. Macron koşacak diye parklar kapatılıyor. Oysa parklara emekliler, yaşlılar gidecek, yürüyüşler yapacaklar. Macron'un güvenliğini almak başka türlü mümkün değil miydi?"

"NEDEN KORKUYORSUNUZ?"

Konuşmasının devamında hükümete yönelik eleştirilerini sürdüren Emir, şu ifadeleri kullandı:

"Neden korkuyorsunuz? Kime yaranmaya çalışıyorsunuz? Ankaralıyı, Türk insanını Trump'tan niye saklıyorsunuz? Türkiye'yi böylesine bir çağdışı rejim olduğunu bir kez de NATO ülkeleri nezdinde ispatlamaya mı çalışıyorsunuz? Türkiye'nin nasıl bir otoriter rejim olduğunu, nasıl bir tek adam rejimi olduğunu, nasıl insanların sokaklara çıkamadığını herkes görsün mü istiyorsunuz? Utanmaları gereken bir uygulamayı utanmazca yapmaya devam ediyorlar."

"CHP'li Murat Emir'den NATO Zirvesi tepkisi: "Ankara hayalet şehre döndü"" haberi, 25 Haziran 2026 tarihinde yazılmıştır. 25 Haziran 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.