Cevdet Yılmaz: "Türkiye, ilk kez yüksek gelirli ülkeler arasına girecek"

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Türkiye ekonomisinin 2025 sonunda 1.5 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşacağını ve kişi başına gelirin 17 bin doları aşacağını açıkladı. Yılmaz, “Türkiye tarihte ilk kez yüksek gelirli ülkeler ligine girecek” dedi.
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Türkiye ekonomisinin 2025 sonunda 1.5 trilyon dolarlık hacme ve kişi başına 17 bin dolarlık gelire ulaşacağını belirterek, "Tarihte ilk defa yüksek gelirli ülkeler ligine adım atacağız" dedi.
Yılmaz, Türkiye’nin En Hızlı Büyüyen 100 Şirketi programında yaptığı konuşmada, küresel ölçekte belirsizliklerin arttığı, krizlerin derinleştiği bir dönemde Türkiye’nin siyasi istikrarı, güçlü kurumları ve kararlı ekonomi politikaları sayesinde süreci başarılı bir şekilde yönettiğini ifade etti.
Orta Vadeli Program (OVP) hedeflerine değinen Yılmaz, yıl sonunda enflasyonun yüzde 30’un altına düşmesini, 2026’da yüzde 20’nin altına inmesini, 2027’de ise tek haneli seviyelere gerilemesini hedeflediklerini söyledi. "Bir yandan depremin yaralarını sararken, diğer yandan enflasyonu düşürüp büyümeyi sürdürmek için kararlılıkla çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.
Cevdet Yılmaz ayrıca, OVP çerçevesinde 2028 yılına kadar cari açığın yüzde 1 seviyesine ineceğini ve 2,5 milyon yeni istihdam yaratılacağını belirterek, Türkiye’nin sürdürülebilir büyüme yolunda ilerlediğini vurguladı.
"Cevdet Yılmaz: "Türkiye, ilk kez yüksek gelirli ülkeler arasına girecek"" haberi, 09 Ekim 2025 tarihinde yazılmıştır. 09 Ekim 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.