Cevdet Yılmaz: "2026'da enflasyonu yüzde 20'nin altına indirmeyi hedefliyoruz"

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, enflasyonun 2026 yılında yüzde 20’nin altına düşürülmesinin hedeflendiğini açıkladı. Yılmaz, 2027’de ise yeniden tek haneli enflasyon seviyelerine ulaşılmasının amaçlandığını söyledi.
Cevdet Yılmaz, TBMM Genel Kurulu’nda 2026 yılı bütçe görüşmelerinin son gününde yaptığı konuşmada ekonomi politikalarına ilişkin önemli mesajlar verdi. Yılmaz, enflasyonla mücadelede kararlı bir duruş sergilendiğini vurguladı.
Ekonomik hedeflere değinen Yılmaz, “2026 yılında enflasyonu yüzde 20’nin altına indirmeyi, 2027’de ise yeniden tek haneli seviyelere taşımayı amaçlıyoruz” ifadelerini kullandı. Bu hedeflere ulaşmak için para ve maliye politikalarının eşgüdüm içinde sürdürüleceğini belirtti.
Merkez Bankası rezervlerindeki gelişmelere de dikkat çeken Yılmaz, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın brüt rezervlerinin 12 Aralık itibarıyla 190,8 milyar dolara yükseldiğini açıkladı. Brüt rezervlerde geçen yıla kıyasla 27,3 milyar dolarlık artış yaşandığını kaydetti.
Yılmaz, mali disiplinin korunması, fiyat istikrarının güçlendirilmesi ve sürdürülebilir büyümenin sağlanması için ekonomi programının kararlılıkla uygulanmaya devam edeceğini ifade etti.
"Cevdet Yılmaz: "2026'da enflasyonu yüzde 20'nin altına indirmeyi hedefliyoruz"" haberi, 21 Aralık 2025 tarihinde yazılmıştır. 21 Aralık 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.