Belediye Derincespor Ağrı 1970 Spor maçının ardından

Ağrı 1970 Spor'u 5-0 yenik eden Belediye Derincespor'un teknik direktörü Hamza Mutlu, "Mutluyum şundan dolayı ligin ikinci yarısında oldukça azca gol yiyoruz.
Ağrı 1970 Spor'u 5-0 yenik eden Belediye Derincespor'un teknik direktörü Hamza Mutlu, "Mutluyum şundan dolayı ligin ikinci yarısında oldukça azca gol yiyoruz. Yenilmeme alışkanlığı kazandık. Sıra galip gelme alışkanlığında. Bu maç inşallah başlangıç olur" dedi.
TFF 3. Lig'de 5-0'lık Ağrı 1970 Spor galibiyetinin peşinden açıklamalarda bulunan Belediye Derincespor'un teknik direktörü Hamza Mutlu, "Depremde verilen ara bizim ritmimizi negatif etkiledi. Öncesinde iyi bir ritim yakalamıştık. Hayat devam ediyor. Deprem arasını antrenman açısından iyi geçirdik. Geçen hafta Amasya maçının genelinde pozisyon vermedik. Hücum anlamında da pozisyon yakaladık fakat değerlendirememiştik. Hücum açısından gelişmemiz gerekiyordu. Ağrı 1970 Spor da ligin genelinde azca gol yiyen takımlardandı. Onlar için de eğer olmazsa olmaz maçlardandı. Bizi yenip play-off hattıyla farkı beşe düşürebilirlerdi. Biz genel itibariyle Ağrı'nın sert, ekip oyununu iyi oynayan, ekip bütünlüğünü ve boyunu sakınan, duran topları etkili kullanan ekip bulunduğunu çözümleme etmiştik. Önlemini aldık. Kendi yapacaklarımızla ilgili da bilhassa sağ bekimiz Tayfun'u kullanmayı düşündük. İlk 15-20 dakikalık dengede geçen bölümde dahi sağ kanadımız üstünden üç pozisyon yakaladık. Çalıştıklarımızı oyuncularımız sahaya oldukça iyi yansıttık. Bu tür takımlara gol attıktan sonrasında birazcık daha rahatlarsınız. Biz de golü oldukça iyi dakikada attık. Rakip golün şokunu atlatamadan oyunun yönünü oldukça iyi çevirdiğimiz iki organizasyonla da dönem içinde 3-0 gittik. Devre içinde da lüzumlu hatırlatmaları yaptık ve ikinci yarıda da sıfır-sıfır benzer biçimde oynamamız icap ettiğini, rakibi oyuna ortak etmememiz icap ettiğini konuştuk" diye konuştu.
"Bu işin assolisti futbolculardır"
En mühim rolün futbolcularda bulunduğunu belirten Mutlu, "Mutluyum. Çünkü ligin ikinci yarısında oldukça azca gol yiyoruz. Bugün 5-0'dan sonrasında bazı istemediğim durumlar oldu sahada fakat ben her vakit oyun enerjisini yorumladım. Beşinci golden sonrasında rahatlama oldu. Oyuncu birazcık kendini korumayı, sakatlığı, cezayı aklından geçiriyor. Bunu da anlayışla karşılayabiliriz. Devreden sonrasında iki gol yedik. Bu bizim için oldukça kıymetli. Mağlup olmama alışkanlığı oluşmalıydı. Bu beş haftada oluştu. Bu hafta da 'Galibiyet alışkanlığının başlangıcı olsun' dedik. Çok iyi tepki gösterdiler. Futbola bakış açımda bu işin assolisti futbolculardır. En küçüğünden büyüğüne tüm oyuncularım oldukça değerlidir. Bizim dönemimizde bizlere oldukça iyi tepki verdiler. Emeklerine sıhhat. Yönetimimiz de oldukça destek veriyor. Zaten iyi bir ekiptik. Bağlarımız oldukça daha güçlendi. Birlik ve beraberlik olarak üst düzeyiz. Bireysel olarak damlayız fakat ekip halinde okyanusa dönüşüyoruz. Gayet iyi gidiyoruz. Önümüzdeki hafta Çatalca maçı var. O maça da analizlerimizi yapmış olup en iyi şekilde hazırlanacağız" ifadelerini kullandı.
"Gidenlerin yerini güvenimizi hisseden oyuncularla doldurduk"
Ara aktarma döneminde ekonomik sebeplerden dolayı mühim oyuncuların takımdan ayrılmasından sonraki süreci ve beklenenden kısa sürede gerçekleşen toparlanmayı paylaşan Hamza Mutlu, "Transferin son günlerinde nicelik olarak oldukça oyuncu geldi. Onları da antrene etmek için iki haftadır oldukça emek sarf ediyoruz. İhtiyaca ve oyuna nazaran onlardan da faydalanmayı düşünüyoruz. Onları da aramıza aldık. Çok iyi ekip ruhumuz var. 16.hafta itibariyle ekibi devraldığımızda; sonraki iki haftada ilk on birde oynayan yüksek maliyetli altı oyuncumuzu kaybetmiştik. Devre arasındaki ilk aktarma sürecinde Abdülkerim, Ahmet Keleş, Uğur, sonradan katılsa da Kubilay oldukça ciddi katkı verdi. Bu da giden oyuncuların yerini doldurmak açısından bizim elimizi oldukça kuvvetlendirdi. Çok süre alamayan, rotasyon oyuncusu benzer biçimde görünen, 18'in haricinde kalan oyuncularımızın da kabiliyetine ve kalitesine güvendik. Mental olarak da düşmüşlerdi. Onları belli bir seviyeye getirmek için de oldukça emek harcadık. Onlardan da oldukça ciddi katkı aldık. Kime beklemiyordu. İyi bir yola girdik. Herkes takdir ediyordur. İlk 18'e giremeyen bazı oyuncularımızla ilk on bir oynuyoruz. Bu oyuncuların kalitesinin düşük olduğundan değil onların oyuna odaklanmasını sağladığımızdan dolayı. Hepsinin oynayan, oynamayan, bugün kadroda olmayan, sonradan katılan dostlarım maçtan ilkin ve sonrasında geldi arkadaşlarına başarı diledi, kutlama etti, soyunma odasındaki coşkuya katıldı. Bu bizim için kıymetli. Bazı oyuncular oynayarak, bazıları beklerken oynayan dostlarını motive ederek, bazıları da antrenman vererek katkı sunar. Bu anlamda hususi ve dengeli bir oyuncu grubumuz var. Takım ahengini bozmayan yapıdayız. 11 maçımız daha var. İnşallah daha sonrası da var. Aile ortamında bu işi çözdük" dedi.
"Furkan'ın üst düzey oynama şansı var"
Maçta üç gol atarak hat-trick icra eden Furkan'ın çıkışı ve Kubilay'ın dikkat çeken performansıyla ilgili olarak ise Mutlu, "Muhtemelen kariyerindeki ilk hat-tricktir. Maçı Furkan ve Kubilay üstünden yorumlamamak lazım. Takım olarak oldukça iyi iş yaptılar. Furkan'ın da oldukça ciddi özellikleri var. Kocaelispor'dan ayrıldıktan sonrasında Aksaray'a gitti. Onun için o süreç pozitif geçmedi bir ihtimal fakat bizlerden sonrasında iyi bir çıkış elde etti. Genç oyuncu. Eksikleri var mı? Var. Daha üst düzey oynama şansı var mı? Net var. O da burayı aşama olarak düşünüp, eksiklerini tamamlayıp takıma da katkı sunup önündeki uzun ve başarıya ulaşmış kariyeri sürdürür. Onun adına da sevinçliyim. Bir gencin hayatına dokunsak bizim için en kıymetli iştir. İnşallah hepsi için aynı şekilde devam eder" şeklinde konuştu. Mutlu takımdaki sakat oyuncularla ilgili olarak da "Aramıza son katılanlardan; kaleci Eray'ın el bileğiyle ilgili ameliyat durumu oldu. Zaten platin varmış. Şile'den gelen Mustafa'nın kasığında sorun oldu. İki antrenmanın peşinden tedaviye başladı. Takım kaptanımız Mehmet Tosun'un tedavisi sürüyor, salı günü aramıza katılacak. Cezalı oyuncumuz da yok. Geniş kadromuz var. Oynayamayanın yerine oynatacağımız oyuncularımız da elinden gelen en iyi katkıyı verecektir" sözlerini sarf etti. - KOCAELİ
"Belediye Derincespor Ağrı 1970 Spor maçının ardından" haberi, 12 Mart 2023 tarihinde yazılmıştır.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.