Bardak kullanarak iftara çok güzel bir tatlı yapın! Yiyenler pastaneden mi diye soracak... Hem hafif hem çok b

Ramazan ayının bereketiyle dolu günlerinde, iftar sofralarınızı tatlandıracak enfes bir tarifle karşınızdayız! İşte, pratik ve lezzetli bir bardak tatlısı tarifi. Üstelik hem hafif hem çok basit...
Ramazan ayının gelmesiyle birlikte evlerde iftar sofraları neşe ve lezzet dolu anlara sahne oluyor. İftarın peşinden tatlı bir sürpriz yapmak isteyenler için pratik ve lezzetli bir tarif var: Bardak tatlısı! İçindeki malzemelerle kolayca hazırlanabilen bu tatlı, ağızları tatlandıracak.
MALZEMELER
1 litre süt
1 su bardağından 1 parmak eksik un
1 çay bardağı toz şeker
Yarım su bardağı nişasta
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilya
Kenarları için;
File badem
File Antep fıstığı
Üzeri için;
60 gr sütlü çikolata
60 gr bitter çikolata
100 ml krema
Çilek dilimleri

YAPILIŞI
İlk olarak uygun bir tencereye süt, un, toz şeker ve nişastayı alarak karıştıralım.Ardından ocağı açarak koyulaşıp kıvam alıncaya kadar karıştırarak pişirelim.Muhallebimiz istediğimiz kıvama gelince ocağı kapatalım ve tereyağı ile vanilyayı ilave ederek tereyağı eriyinceye kadar karıştıralım.Bardaklarımızın içlerini su ile ıslatalım ve içerisine hazırladığımız muhallebimizden paylaştıralım. Burada kullandığınız bardakların ağzının geniş olmasına dikkat etmelisiniz.Streç film ile bardaklarımızın üzerini kapatalım. Bu sayede muhallebilerimizin üzeri kurumayacaktır.2-3 saat kadar bardaklarımızı dinlenmesi için buzdolabına kaldıralım.Sürenin sonunda bardakları buzdolabından alalım ve üzerlerindeki streç filmi çıkartalım.Tatlıyı bardaktan kolaylıkla çıkarmak için parmağınızla hafifçe kenarlarını oynatarak hava aldırmanız yeterli olacaktır.Bardaktan çıkardığımız tatlıları bir bıçak yardımıyla ikiye bölelim.Ardından kenarlarını dilediğimiz malzeme ile süsleyelim.Üzerini süslemek için sos tenceresine alıp ısıttığımız kremanın içerisine çikolataları ilave ederek karıştıralım ve eritelim.Ardından ganajımızı tatlılarımızın üzerine kaşık yardımı ile sürelim ve çilek dilimi ile süsleyelim.Bardak tatlımız servise hazır.
Afiyet olsun!
"Bardak kullanarak iftara çok güzel bir tatlı yapın! Yiyenler pastaneden mi diye soracak... Hem haf." haberi, 12 Mart 2024 tarihinde yazılmıştır.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.