Bankacılık Devinden Şok Hamle: ATM’ler Kullanıma Kapatılıyor!

Avusturya merkezli Oberbank, Almanya’daki tüm şubelerinde nakit para işlemlerini tamamen durdurdu. ATM ve gişe hizmetlerinin kalıcı olarak sonlandırılması, müşteriler arasında tepkiye yol açtı. Artık nakit çekimler yalnızca süpermarketler veya diğer bankaların ATM’leri üzerinden yapılabilecek.
Oberbank, Almanya’daki şubelerinde nakit işlemleri tamamen durdurduğunu duyurdu. Banka tarafından asılan resmi duyuruda, 31 Ağustos 2025 itibarıyla ATM’ler ve gişe hizmetlerinin kalıcı olarak kapatıldığı belirtildi. Açıklamada, bankamatiklerin tamamen devre dışı bırakılacağı vurgulandı ve müşterilerin nakit işlemlerini başka yollarla gerçekleştirmeleri gerektiği ifade edildi.
MÜŞTERİLERDEN TEPKİ GELDİ
Artı49 haberine göre, bankanın bu kararı müşteriler arasında şaşkınlık ve tepkilere yol açtı. Birçok müşteri, değişiklikten önceden haberdar edilmediklerini ve bu durumun günlük yaşamlarını zorlaştırdığını belirtti. Banka, nakit çekimlerinin artık yalnızca süpermarketler veya diğer bankaların ATM’leri üzerinden yapılabileceğini açıkladı.
ALTERNATİF YÖNTEMLER ÜCRETLİ OLABİLİR
Ancak müşterilere sunulan alternatif yöntemler çoğu zaman ücretsiz değil. Banka, bazı durumlarda nakit çekimlerinin alışveriş şartına bağlı olduğunu da hatırlatıyor. Bu durum, özellikle nakit kullanımına alışık olan ve küçük işlemler için bankaya gelen müşteriler için ek maliyet ve zorluk anlamına geliyor.
Oberbank’ın bu adımı, Avrupa’da dijital bankacılığın yaygınlaşması ve nakit kullanımının giderek azalması trendiyle paralel olarak değerlendiriliyor. Ancak Almanya’daki müşteriler için alışık oldukları hizmetlerin aniden sonlandırılması, bankacılık sektöründe tartışmalara neden oldu.
"Bankacılık Devinden Şok Hamle: ATM’ler Kullanıma Kapatılıyor!" haberi, 02 Eylül 2025 tarihinde yazılmıştır. 02 Eylül 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.