Bakan Uraloğlu: "Boş İş Yapmakla Suçlayanlar Gerçeği Görmüyor"

Uraloğlu, Amasya'daki Badal Tüneli'nin 'bir tek 21 saniye zaman kazandırdığı' yönündeki iddiaların asılsız olduğunu belirterek, "Badal Tüneli'nin kıymetini o yolu yaz-kış, gece-gündüz kullanan bölgedeki sakinlerimiz, kamyon, tır ve otobüs kullanan uzun yol şoförlerimiz bilir" dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Amasya'da hizmete giren Şehit Ahmet Özsoy Tüneli ve Aydınca Varyantı'nın açılış töreninde önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, AK Parti döneminde yapılan ulaşım yatırımlarına vurgu yaparak, Amasya'daki Badal Tüneli hakkındaki eleştirilere yanıt verdi.
ULAŞTIRMA YATIRIMLARINDA REKOR ARTIŞ VURGUSU
Bakan Uraloğlu, 2002 öncesi ve sonrası dönemleri kıyaslayarak ulaştırma altyapısındaki büyük ilerlemeye dikkat çekti:
"2002'ye kadar 80 yılda bir tek 50 kilometre tünel inşa edilmişken AK Parti döneminde bu uzunluğu 15 kattan fazla arttırarak 825 kilometreye çıkardık."
BADAL TÜNELI ELEŞTIRILERINE SERT YANIT
Uraloğlu, Amasya'da hayata geçirilen Badal Tüneli ile ilgili "sadece 21 saniye zaman kazandırdığı" yönündeki eleştirilere tepki gösterdi. Bu iddiaların, hayatında taş üstüne taş koymayan ve projeyi küçümsemeye çalışan çevreler tarafından ortaya atıldığını belirtti.
Bakan, Badal Tüneli'nin asıl kıymetini o yolu kullananların bildiğini vurgulayarak, projenin sadece zaman tasarrufu sağlamadığını açıkladı:
"Badal Tüneli, sürücülerin korkulu rüyası olan, kaza kara noktası olarak bilinen bir geçidi baypas etti. Özellikle kış aylarında kar ve buzlanmanın yol açtığı kazaları, yarma şevlerinden düşen taşların oluşturduğu tehlikeleri ortadan kaldırıyor. Ayrıca Amasya'ya ve bölgede yaşayan yurttaşlarımıza hizmet etmesinin yanında doğu-batı yönünde İran sınırından Bulgaristan sınırına kadar Anadolu'yu kat eden kuzey hattında bulunması bakımından ülkemizin bölgeler ve uluslararası taşımacılık hizmetlerine de önemli katkılar veriyor."
Uraloğlu, tünel sayesinde yılda zamandan 102 milyon lira, akaryakıttan 10,8 milyon lira olmak üzere toplam 112,8 milyon lira tasarruf edildiğini ve karbon emisyonunun 626 ton azaltıldığını kaydetti.
AMASYA'YA 51 MILYAR LIRALIK YATIRIM
Bakan Uraloğlu, son 23 yılda Amasya'nın ulaşım ve iletişim altyapısına toplam 51 milyar 714 milyon lira yatırım yaptıklarının altını çizdi. Bu yatırımlarla bölünmüş yol uzunluğunun 29 kilometreden 271 kilometreye, tünel uzunluğunun ise 0'dan 7,8 kilometreye (6 adet tünel) çıkarıldığını belirtti.
Açılışın ardından Bakan Uraloğlu, Amasya Valisi Önder Bakan ile birlikte bir TOGG otomobilin direksiyonuna geçerek yeni tünelde sürüş gerçekleştirdi.
"Bakan Uraloğlu: "Boş İş Yapmakla Suçlayanlar Gerçeği Görmüyor"" haberi, 27 Eylül 2025 tarihinde yazılmıştır. 27 Eylül 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.