Bakan Şimşek’ten yeni vergi mesajı: Artış sinyali Meclis’ten geldi!

Bakan Şimşek’ten yeni vergi mesajı: Artış sinyali Meclis’ten geldi!

Bakan Mehmet Şimşek, TBMM’de yaptığı bütçe sunumunda “Türkiye’nin vergi yükü yüksek değil” dedi. Ancak 2026’da vergi ve harçların hedeflenen enflasyon oranında artırılacağını da açıkladı.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı 2026 yılı bütçe sunumunda dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Şimşek, Türkiye’nin vergi yükünün uluslararası ortalamalara kıyasla düşük olduğunu savunurken, 2026 yılında vergi ve harçların hedeflenen enflasyon oranında artırılacağını duyurdu.

VERGİ YÜKÜ "DÜŞÜK" AMA CEBİ YAKACAK

Bakan Şimşek, OECD ülkeleri arasında Türkiye’nin en düşük vergi oranına sahip beş ülkeden biri olduğunu belirterek,

"Vergi yükümüz uluslararası kıyaslamalara oranla yüksek değil. Türkiye yüzde 23,5 ile OECD’de en düşük orana sahip ülkeler arasında yer alıyor."
dedi. Ancak bu açıklamanın hemen ardından gelen "2026’da vergi ve harçların hedeflenen enflasyon oranında artırılacağı" ifadesi, kamuoyunda tepkiyle karşılandı.

Şimşek, yeniden değerleme oranı yerine enflasyon hedeflerinin dikkate alınacağını, bu doğrultuda daha "dengeleyici bir güncelleme" yapılacağını da sözlerine ekledi.

EKONOMİDE "İSTİKRAR" VURGUSU

Bakan Şimşek, sunumunda ekonomik istikrar ve mali disiplin konularına da değinerek şunları söyledi:

  • "Kur Korumalı Mevduat’tan çıkışı başarıyla yönetiyoruz. 24 Ekim 2025 itibarıyla 171 milyar lira olan bakiye, yıl sonunda 5 milyar liranın altına inecek."

  • "Finansal istikrarın güçlenmesiyle birlikte Türkiye’ye yönelik risk algısı da iyileşiyor. Risk primimiz 700 baz puandan 250 baz puanın altına geriledi."

  • "2026’da bütçe açığını yüzde 3,5 olarak hedefliyoruz."

KOMİSYONDA YOĞUN GÜNDEM

Toplantıda, Hazine ve Maliye Bakanlığı dışında Gelir İdaresi Başkanlığı, TÜİK, SPK, BDDK, KİK, SEDDK, KGK ve Özelleştirme İdaresi gibi kurumların da bütçeleri görüşüldü. Ayrıca Merkez Bankası, Yatırımcı Tazmin Merkezi ve Bankalararası Kart Merkezi A.Ş.’ye ilişkin Sayıştay raporları da komisyonda değerlendirildi.

EKONOMİSTLERDEN ELEŞTİRİ

Ekonomi çevreleri, Şimşek’in "vergi yükü düşük" açıklamasını eleştirerek, yüksek enflasyon döneminde yapılacak her vergi artışının dolaylı biçimde vatandaşın cebine yansıyacağını belirtti. Uzmanlara göre, bu durum özellikle sabit gelirli kesimler için yeni bir yük anlamına geliyor.

"Bakan Şimşek’ten yeni vergi mesajı: Artış sinyali Meclis’ten geldi!" haberi, 06 Kasım 2025 tarihinde yazılmıştır. 06 Kasım 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

Ayla Karadere Editör

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.