Bakan Çiftçi'den yeni polislere mesaj: "Türkiye Yüzyılı'nı huzurun yüzyılı yapacağız"

Bakan Çiftçi'den yeni polislere mesaj:

Ankara'da düzenlenen 32. Dönem Polis Akademisi Mezuniyet Töreni'nde konuşan İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Türkiye Yüzyılı hedeflerine vurgu yaptı. Çiftçi, şehirlerde, sınırlarda ve siber alanda güvenliği güçlendirmek için kararlılıkla çalışmaya devam edeceklerini belirtirken, 13 bin 610 polis adayının mezun olduğunu açıkladı.

Ankara'nın Gölbaşı ilçesindeki Özel Harekat Başkanlığı'nda düzenlenen 32. Dönem Polis Akademisi Mezuniyet Töreni, AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleştirildi. Törende konuşan İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, emniyet teşkilatına katılan yeni polislerin Türkiye'nin güvenliği için önemli görevler üstleneceğini söyledi.

Polis Amirleri Eğitimi Merkezi (PAEM) ile Polis Meslek Eğitim Merkezleri'nin (POMEM) 2025-2026 eğitim öğretim yılı mezuniyet töreninde toplam 13 bin 610 öğrencinin emniyet teşkilatına katıldığı açıklandı.

"TÜRKİYE YÜZYILI'NI HUZURUN YÜZYILI KILACAĞIZ"

Konuşmasında güvenlik vizyonuna dikkat çeken İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, şu ifadeleri kullandı:

"Bugün devletimizin bekasına, milletimizin huzuruna ve vatanımızın güvenliğine hizmet edecek polislerimizi mezun etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. 11 dost ve kardeş ülkeden 43 misafir polis amiri olmak üzere 2 bin 320'si kadın, 11 bin 290'ı erkek toplam 13 bin 610 öğrencimizi emniyet teşkilatımızın saflarımıza uğurluyoruz. Her biri inşallah devletimizin kudretini adaletle, milletimizin güvenliğini merhametle, üniformanın şerefini yüksek bir vazife şuuru ile temsil edecektir."

Çiftçi, Türkiye'nin güvenliği için yürütülen çalışmalara ilişkin de şu değerlendirmeyi yaptı:

"Türkiye Yüzyılını, huzurun yüzyılı kılmak için şehirlerimizde, sokaklarımızda, sınırlarımızda ve siber dünyada aynı kararlılıkla emek vermeyi sürdüreceğiz. Bu büyük hedefin en kuvvetli taşıyıcılarından biri, iki asra yaklaşan tecrübesi, disiplini ve fedakarlığıyla emniyet teşkilatımızdır. Polis Akademimiz ise yetiştirdiği nitelikli insan kaynağıyla, üstlendiği öncü görevlerle, Emniyet teşkilatımıza ve güvenlik vizyonumuza güç katmaktadır."

YENİ MEZUNLARA SESLENDİ

Göreve başlayacak polis adaylarına hitap eden Çiftçi, şu mesajı verdi:

"Bu yol inançla yürüyenlerin, gecesini gündüzüne katanların, vatanı canından aziz bilenlerin yoludur. Bu kutlu yolun cesur neferleri olan sizleri, vatan nöbetini omuzlamaya hazır olan her birinizi yürekten kutluyorum. Yolunuz açık, bahtınız aydınlık, cesaretiniz daim olsun."

13 BİNİ AŞKIN POLİS MEZUN OLDU

Törende, 531'i polis amiri adayı olmak üzere toplam bin 816 öğrenci diplomalarını aldı. Mezunların 639'unu kadın, bin 177'sini erkek polisler oluştururken, 11 farklı ülkeden gelen 43 yabancı öğrenci de eğitimlerini başarıyla tamamladı.

Yurt genelindeki mezun sayısının ise 13 bin 610 olduğu açıklandı.

Program kapsamında dönem birincisi Ali Çakır konuşmasını yaptı ve yaş kütüğüne ismini çaktı. Dereceye giren öğrencilere diplomaları Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından takdim edilirken, tören mezuniyet yemini ve Diyanet İşleri Başkanı Safi Arpaguş'un yaptığı duanın ardından sona erdi.

"Bakan Çiftçi'den yeni polislere mesaj: "Türkiye Yüzyılı'nı huzurun yüzyılı yapacağız"" haberi, 25 Haziran 2026 tarihinde yazılmıştır. 25 Haziran 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.