Astor Enerji'den ABD'ye dev ihracat anlaşması! 1,7 milyar liralık sözleşme imzalandı

Astor Enerji, ABD merkezli bir firmayla 1,7 milyar liralık güç transformatörü satış anlaşması imzaladı. Şirket, bu adımla uluslararası pazarlardaki büyüme stratejisini güçlendiriyor.
Astor Enerji, uluslararası pazarlardaki büyüme stratejisi kapsamında ABD merkezli bir firmayla 1,7 milyar liralık güç transformatörü satış anlaşması yaptı. 39 adet transformatörün satışını kapsayan bu sözleşme, şirketin küresel pazarlardaki varlığını güçlendiren önemli bir adım oldu.
Şirketten Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamaya göre sözleşme tutarı 41 milyon 388 bin dolar (yaklaşık 1 milyar 737 milyon TL) seviyesinde ve bu miktar, Astor Enerji’nin 2024 yılı gelirinin yüzde 6,53’üne denk geliyor.
Astor Enerji, artan uluslararası taleplere yanıt verebilmek için üretim kapasitesini artırmaya yönelik yatırımlarını sürdürüyor. Şirket, yeni sözleşmenin yürürlüğe girdiğini ve teslimat sürecinin planlandığı şekilde devam edeceğini bildirdi.
Astor Enerji Genel Müdür Yardımcısı Olcay Doğan, anlaşmanın şirketin global hedefleri açısından büyük önem taşıdığını belirterek şunları söyledi: "ABD merkezli şirketle yaptığımız bu anlaşma, üretim kapasitemizin dünya standartlarında olduğunu kanıtlıyor. Türkiye’nin enerji teknolojilerindeki gücünü uluslararası arenada göstermekten gurur duyuyoruz."
Doğan ayrıca, bu anlaşmanın üretim, ihracat, Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarını güçlendireceğini belirterek, "Astor Enerji olarak sürdürülebilir büyüme hedefiyle hem yerli hem de global iş ortaklarımızla yolumuza devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
"Astor Enerji'den ABD'ye dev ihracat anlaşması! 1,7 milyar liralık sözleşme imzalandı" haberi, 05 Kasım 2025 tarihinde yazılmıştır. 05 Kasım 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.